۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

پیش بینی رشد گردشگری خرمشهر در نوروز 98

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر یکی از مهمترین اقدامات در نوروز 98 را به منظور ارائه خدمات مناسب گردشگری دریایی به مسافران نوروزی، نظارت کامل بر فعالیت شناورهای گردشگری دانست و بیان داشت: به همین منظور از فعالیت شناورهایی که فاقد تاییدیه استاندارد ایمنی از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.
کد خبر: ۸۳۱۶۵

فعالیت 14 پست اسکله تفریحی در خرمشهر/پیش بینی رشد چشمگیر گردشگری خرمشهر در نوروز 98

سجاد پاک گوهر در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان بندر خرمشهر به ریاست فرماندار به طور مرتب جلسات مربوطه را با حضور اعضا برگزار می کند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خرمشهر با اشاره به اینکه کمیته گردشگری آبی و دریایی یکی از مهمترین کمیته های ستاد تسهیلات سفرهای بندر خرمشهر محسوب می شود، بیان داشت: در این راستا هماهنگی ها و تعاملات بسیار خوبی با اداره بنادر و دریانوردی خرمشهر نیز صورت گرفته است.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا جلسه هماهنگی با لنج داران، قایق های سواری و کشتی های گردشگری فعال در آب های خرمشهر برگزار شده است.

وی یکی از مهمترین اقدامات در نوروز 98 را به منظور ارائه خدمات مناسب گردشگری دریایی به مسافران نوروزی، نظارت کامل بر فعالیت شناورهای گردشگری دانست و بیان داشت: به همین منظور از فعالیت شناورهایی که فاقد تاییدیه استاندارد ایمنی از سوی اداره بندر و دریانوردی خرمشهر هستند، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر خرمشهر در ادامه از بازدید مشترک این اداره گردشگری و اداره بندر و دریانوردی خرمشهر از اسکله های فعال در سواحل رودخانه های اروند رود و کارون واقع در حوزه شهرستان خرمشهر خبر داد.

فعالیت 14 پست اسکله تفریحی در خرمشهر

به گفته پاک گوهر، در این بازدید مقرر شد اسکله هایی که هم اکنون دارای استانداردهای لازم هستند با کاربری تفریحی در ایام نوروز مورد استفاده مسافران ورودی به خرمشهر قرار گیرند که تعداد آنها 14 پست اسکله خواهد بود.

این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر عنوان کرد: همچنین مقرر شد تا سایر اسکله ها نیز به زودی تعمیر و بازسازی شده و وارد چرخه توریسم آبی شوند.

وی یادآور شد: به تمام قایق های تفریحی، لنج ها و کشتی های تفریحی نیز اعلام شده که تمام مسافران در حین گشت زنی باید به جلیقه نجات مجهز باشند که در غیر این صورت با مالک شناور تفریحی برخورد به عمل خواهد آمد.

پاک گوهر در ادامه گفته های خود اذعان داشت: از مسافران ورودی به خرمشهر انتظار داریم در راستای حفظ ایمنی خود و خانواده شان و ایجاد سفری خاطره انگیز حتما از شناورهای تفریحی دارای آرم مخصوص و نیز جلیقه نجات در گشت های دریایی استفاده کنند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر تاکید کرد: از سوی دیگر در راستای ساماندهی شناورهای تفریحی فعال در حوزه آب های شهرستان خرمشهر، موضوع بیمه شناورها با همکاری شهرداری در حال انجام است.

پاک گوهر با اشاره به اینکه نوروز سال گذشته در مجموع یک میلیون و 500 هزار نفر به شهرستان خرمشهر وارد شدند، عنوان کرد: با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی خوزستان و عدم وجود گرد و غبار، انتظار می رود، نوروز 98 شاهد رشد محسوس گردشگری در مقایسه با نوروز گذشته در خرمشهر باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان خرمشهر، تاکید کرد: علاوه بر مسافران ورودی به شهرستان خرمشهر، کاروان راهیان نور نیز در ایام نوروز از خدمات شناورهای تفریحی فعال در خرمشهر بهره مند می شوند.

این مقام مسئول در شهرستان خرمشهر، خاطرنشان ساخت: شهرستان ساحلی خرمشهر علاوه بر جاذبه های گشت دریایی دارای سایر جاذبه ها از جمله آثار تاریخی، روستاهای گردشگری و نیز جاذبه های متعدد دفاع مقدس است که جاذبه های بسیار زیادی برای گردشگران ورودی به خرمشهر دارد.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار