۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸

سومین کشتی گندم در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری شد

سومین کشتی گندم در بندر شهید بهشتی چابهار پهلوگیری شد
کشتی بهشاد حامل گندم کابوتاژی به مقدار 19 هزار و 489 تن در اسکله فاز یک طرح توسعه بندر شهید بهشتی پهلو گرفت .
کد خبر: ۸۳۱۵۱

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان ضمن بیان این خبر گفت: تخلیه کالای کشتی بلافاصله با استفاده از تجهیزات استراتژیک مکنده غلات آغاز شد. 
بهروزآقایی افزود: محموله کشتی، مورد استفاده استان های شرقی است که پس از تخلیه کامل به صورت حمل یکسره از طریق بندر چابهار حمل خواهد شد. 
وی گفت: از سال قبل تا کنون ۹ کشتی حامل کالاهای ترانزیتی کشور افغانستان با کمترین زمان انتقال داده شد . 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: در ۱۲ سال گذشته بیشترین تخلیه و بارگیری در بندر چابهار طی ۱۱ ماه اخیر محقق شده است . 
آقایی ادامه داد: بیش از ۵۰ درصد کالاها از سال قبل تا به امروز به طور مستقیم از بنادر مبدأ نظیر کاندلا به بندر چابهار ورود کرده اند و این بندر امروز پذیرای هر نوع کالای کشتی است . 
وی ادامه داد: هشت دستگاه مکنده غلات با ظرفیت هر کدام ۶۰۰ تن در بندر فعال است که دو کشتی را تاکنون به صورت کابوتاژ تخلیه و بارگیری کرده است . 
آقایی بیان کرد: پنج اسکله در بندر چابهار به تعداد اسکله ها در فاز یک افزوده شد و درافت اسکله های بندر چابهار ۱۶,۵ متر طراحی شده است . 
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان افزود: بندر چابهار یکی از بنادری است که می تواند به کشورهای منطقه کمک کند و پیوند دهنده بنادر منطقه خواهد بود . 
وی تأکید کرد: سرمایه گذاری امروز در چابهار در ۲۰ سال اخیر بی نظیر بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار