۱۰ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶

عقب نشینی ترامپ در جنگ تجاری با چین

رییس جمهور آمریکا در اقدامی سوال برانگیز اعمال تعرفه های گمرکی 10 تا 25 درصدی مازاد بر 200 میلیارد دلار بر کالاهای چینی را که قرار بود از اول مارس 2019 افزایش یابد ، به تاخیر انداخت.
کد خبر: ۸۳۱۴۷

عقب نشینی  ترامپ در جنگ تجاری با چین

به گزارش گروه بین الملل مانا، دونالد ترامپ در پی مذاکرات تجاری چین و آمریکا که از یک هفته پیش در واشنگتن آغاز شده ، اعلام کرد مقامات اقتصادی دو کشور  پیشرفت قابل توجهی در  مذاکرات تجاری به دست آورده اند.

ترامپ گفت: نتیجه این مذاکرات بسیار پر بار است و به همین جهت افزایش تعرفه های آمریکا را به تاخیر می اندازد. در همین حال Matthew Shay مدیر عامل اتحادیه خرده فروشان ملی آمریکا با ابراز خوشحالی از تصمیم ترامپ یاد آور شد تصمیم برای جلوگیری از تعرفه گام بسیار مثبتی است و ما دولت آمریکا را تشویق می کنیم تا به جای افزایش تعرفه ها دو کشور به توافق جدیدی دست یابند تا عدم اطمینان برای تجار و مصرف کنندگان آمریکایی رفع شود.

از سوس دیگر گزارش منتشر شده توسط Trade Partnership Worldwide LLC نشان می دهد که در صورت افزایش تعرفه ها در اول مارس 2019  بیش از یک میلیون شغل در ایالات متحده آمریکا از دست خواهند رفت.

شایان ذکر است که در حال حاضر گروه کارشناسی چین و آمریکا یادداشت تفاهمی را درباره سرقت اینترنتی، حقوق مالکیت معنوی و خدمات کشاورزی و موانع غیر تعرفه ای برای تجارت و یارانه ها در دست تهیه دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار