۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
با هدف دست‌یابی به چارچوب همکاری‌های بین‌دستگاهی؛

شورای راهبری گردشگری دریایی تشکیل می‌شود

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: با تشکیل شورای راهبری و سیاست‌گذاری دریایی – ساحلی و عضویت تمام دستگاه‌های دولتی مرتبط، عزم ملی برای دستیابی به چا‌رچوب تعاملات فرابخشی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های گردشگری منابع آبی و سواحل کشور ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۰۹۳

به گزارش مانا، ولی تیموری در جمع نمایندگان دستگاه های دولتی مرتبط با حوزه گردشگری دریایی – ساحلی، ضمن قدردانی از اقدامات و زحمات صورت گرفته در این حوزه طی سال های گذشته گفت: با توجه به اینکه حدود 24 دستگاه دولتی در زمینه دریا و ساحل تصمیم‌گیر هستند؛ لذا علی رغم تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته همچنان با روند کند توسعه در این بخش روبه رو هستیم که یکی از اصلی‌ترین دلایل آن نبود هماهنگی و تعاملات فرابخشی در این حوزه است.

وی خاطرنشان کرد: از این رو به منظور تسهیل و تسریع در روند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و یکپارچه‌سازی فعالیت‌های‌ بخش‌ دولتی، شورای سیاست‌گذاری گردشگری دریایی – ساحلی متشکل از تمامی دستگاه‌های متولی تشکیل می‌شود تا در پی ایجاد آن ضمن هماهنگی و دستیابی به فرآیند و چارچوب همکاری فرابخشی، پیش‌نویس توافقنامه شکل‌گیری گردشگری دریایی نیز تهیه شود.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: پس از اعمال نظرات کارشناسی، پیش‌نویس مذکور به توافق نامه همکاری تبدیل می‌شود و به امضای بالاترین مقام دستگاه‌های مرتبط خواهد رسید.

وی با بیان اینکه ضمن طی مسیر گفته شده با شکل‌گیری دبیرخانه اجرایی، کلیه موضوعات مرتبط با گردشگری دریایی مبتنی بر الگوی مشخص و دستور العمل مشترک و مورد تایید تمام دستگاه‌های متولی مطرح و در مسیر اجرایی قرار خواهد گرفت؛ اظهار کرد: بر این اساس صفر تا صد فرآیند فعالیت در حوزه گردشگری دریایی – ساحلی مشخص می شود و با تبدیل شدن به دستور العمل اجرایی مانعی از سوی هیچ نهادی در روند پروژه ها و طرح های این حوزه ایجاد نخواهد شد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خاطرنشان کرد: روند گفته شده سبب شکل‌گیری دستور‌العمل صدور مجوز برای فعالیت درحوزه گردشگری دریایی – ساحلی خواهد شد.

به گفته وی، از این رو طبق چنین چشم‌اندازی، منطقه‌ای برای اجرای فرآیند مذکور به صورت پایلوت مشخص می شود تا بعد از آن نتایج حاصل به سایر نقاط تعمیم داده شود.

تیموری گفت: هدف نهایی ما این است که دستوالعمل مورد اشاره به کل کشور ابلاغ شود و مرجع نهایی تمامی فعالیت ها در این حوزه شورای راهبری گردشگری دریایی و ساحلی باشد.

لازم به ذکر است در این نشست، نمایندگانی از سازمان‌های حفاظت محیط‌ زیست، جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، بنادر و دریانوردی و جمعی از فعالین حوزه گردشگری دریایی نیز حضور داشتند و هر یک ضمن ایراد نظرات مربوطه، نسبت به تشکیل شورای راهبری گردشگری و ترسیم خط‌مشی مشخص و مشترک اعلام آمادگی کردند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار