۰۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

بهره‌برداری از دو طرح بندری بوشهر به زودی

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: در راستای توسعه بندر تجاری بوشهر به زودی دو طرح بندری بوشهر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و عملیات اجرایی دو طرح دیگر آغاز می‌شود.
کد خبر: ۸۳۰۹۱

سیاوش ارجمندزاده در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به سفر رئیس جمهور به بوشهر در آینده نزدیک اظهار داشت: در این سفر چند طرح بندری بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی از افتتاح اسکله و پایانه کانتینری نگین بوشهر خبر داد و بیان کرد: اسکله کانتینری 50 هزار تنی مجتمع بندری نگین با اعتبار 90 میلیارد تومان با مشارکت بخش خصوصی ساخته  و آماده بهربرداری است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: ساخت اسکله و پایانه کانتینری نگین بوشهر 2 سال زمان برده و با افتتاح آن امکان ورود کشتی‌هایی با وزن 50 هزار تن فراهم می‌شود.

ارجمندزاده اضافه کرد: لایروبی محدوده مجتمع بندری نگین بوشهر با حجم یک میلیون و 100 هزار مترمکعب و اعتبار 30 میلیارد تومان طرح دیگری است که به‌ زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به طرح‌های جدید بندری گفت: جاده دسترسی به مجتمع بندری نگین به طول 10کیلومتر و یک پل 180متری در همین مسیر با اعتبار 63 میلیارد تومان از طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن به‌ زودی آغاز می‌شود و تکمیل آن یک‌سال زمان می‌برد.

وی  از آغاز عملیات لایروبی کانال دسترسی بندر بوشهر به حجم پنج میلیون و750 هزار مترمکعب خبر داد و افزود: این طرح در مدت 10 ماه به پایان می‌رسد.

ارجمندزاده تصریح کرد: بابهره‌برداری از فاز اول مجتمع بندری نگین ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر از هفت میلیون تن به 15 میلیون تن در سال افزایش پیدا می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار