۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
حق‌شناس در گفتگو با مانا:

تحریم بر تردد ناوگان ملی بی تاثیر بوده است

تحریم بر تردد ناوگان ملی بی تاثیر بوده است
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی برگزاری بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور مشخص شد که تحریم ها بر تردد ناوگان ملی کمترین تاثیر را داشته است.
کد خبر: ۸۳۰۷۷
هادی حق شناس در گفتگو با خبرنگار مانا در جمع بندی برگزاری بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور با بیان اینکه این همایش در حالی برگزار شد که سایه تحریم ظالمانه آمریکا بر اقتصاد کشور وجود دارد، تصریح کرد: در مجموع مباحث مطرح شده در دو پنل تخصصی با موضوعات: آموزش، اشتغال و حقوق دریانوردان و الزمات کشتیرانی بهتر، موسسات رده بندی، بیمه های کشتی ها و لجستیک بندری، این واقعیت عیان تر شد که تحریم ها بر تردد ناوگان ملی کمترین تاثیر را داشته است.
وی با تاکید بر اینکه دو ناوگان عمده کشور مشغول به فعالیت معمول خود هستند، اظهار داشت: به نظر می رسد اگر با هوشمندی بیشتری عمل کنیم ناوگان ملی متشکل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران قادر خواهند بود در شرایط تحریمی همچنان با نام و پرچم جمهوری اسلامی ایران در آب های آزاد جهان به فعالیت خود ادامه دهند.
حق شناس منظور از مجموع مسائل مطرح شده در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی را گوشزد کردن مسائل بخش دریایی به مسئولان کشور دانست و خاطر نشان کرد: به نظر می رسد جامعه هدف در همایش بیست و ششم مورد مخاطب قرار گرفت تا مسائل از سوی آنان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این پرسش که آیا دستیابی به اهداف همایش هماهنگی ارگان های دریایی مورد سنجش قرار خواهد گرفت، گفت: در این همایش بحث تولید و تامین سوخت کم سولفور و یا مبحث نوع ارتباط کلوب های P&I با بیمه مرکزی مطرح شدند که قطعا نتیجه این مباحث به گوش تصمیم گیرندگان کلان کشور خواهد رسید.
وی با یادآوری اینکه در دوره های پیشین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور نیز مسائلی مانند سخت و زیان آور قلمداد شدن مشاغل دریایی مطرح و به نتیجه رسید، افزود: حتما جمع بندی همایش که در قالب قطعنامه 12 ماده ای تدوین شد به دست مسئولان خواهد رسید، مضاف بر اینکه در همایش بیست و ششم نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون عمران و رئیس فراکسیون بنادر و دریانوردی مجلس نیز حضور داشتند و از ایشان درخواست شد تا موضوعات مطروحه را در فرآیند قانون گذاری مد نظر قرار دهند.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ارتباط با چرایی برگزاری یک روزه همایش هماهنگی ارگان های دریایی نیز خاطر نشان کرد: همایش بیست و پنجم نیز یک روزه بود دلیل این امر این است که می خواهیم از کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببریم همچنین بخشی از حاضران در همایش از شهرستان ها می آیند که با برگزاری یک روزه همایش هزینه های آنها نیز کمتر می شود. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار