۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۹
رئیس‌ جمهور در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش:

ساخت زیردریایی ها نشان توانمندی نیروی دریایی است

رئیس جمهور، قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران را برای حراست از منافع کشور دانست و تصریح کرد: هیچ‌گاه قصد تجاوز به سرزمین یا کشوری نداشته‌ایم و همه این 40 سال شاهد و گواه بسیار روشنی است که همواره به خوبی از خودمان دفاع کرده و در برابر متجاوز ایستاده‌ایم، اما چشم طمع به دیگران نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۳۰۷۳

ساخت زیردریایی ها نشان توانمندی نیروی دریایی است

به گزارش مانا، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر یکشنبه در مراسم الحاق زیردریایی فاتح به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با تبریک پیشرفت‌های مهم و سرنوشت‌ساز در راستای قدرت دفاعی کشور به همه پرسنل، مهندسین و کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فرماندهی معظم کل قوا و ملت ایران، گفت: بی‌تردید قدرتی که می‌تواند صدها مایل دورتر، از منافع کشور حراست و حفاظت کند ‌نیروی دریایی است.

رئیس جمهور اظهارداشت: نیروی دریایی نه تنها از سواحل کشور در خلیج فارس، ‌دریای عمان، دریای خزر و دهانه اقیانوس هند دفاع می‌کند، بلکه با حضور و اقتدار خود در آب‌های بین‌المللی نیز از منافع جمهوری اسلامی ایران و امنیت کشتیرانی به نفع ملت ایران پشتیبانی کرده و در اقتدار ایران تأثیرگذار است.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی دارای جایگاهی ویژه است، گفت: حدود 40 سال پیش در اوایل سال 58 در این مرکز با نیروی دریایی و توانمندی آن آشنا شدم و طی این چهار دهه چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن، رشادت‌ها و فداکاری‌ها به ویژه حرکت در زمینه خودکفایی توسط این نیرو برای ملت ایران جای قدردانی و افتخار است.

رئیس جمهور اظهارداشت: شاید فشار و تحریم دشمنان و  جنگ تحمیلی محرک بیشتری بود تا  بتوانیم در صنعت دفاعی و به ویژه در صنعت دریایی و ساخت یگان‌های سطحی و زیرسطحی به خوداتکایی برسیم.

دکتر روحانی افزود: اگر سلاح به صورت ارزان و عادی در اختیار ما قرار می‌گرفت شاید با این شتاب و این انگیزه دنبال بومی کردن صنعت دفاعی خود نبودیم.

رئیس جمهور تصریح کرد: امروز خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در زمین، هوا و دریا کاملاً به خود متکی بوده و هیچگاه قدرت ایران نه تنها در دهه‌های اخیر بلکه شاید در قرن‌های اخیر در این حد نبوده و چنین توانمندی‌ نداشته‌ایم به ویژه آنکه امروز در کنار ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای دلاور بسیج هم حضور دارند و این توانمندی ما را چند برابر کرده است.

وی با بیان اینکه قدرت ایران امروز می‌تواند قدرت منطقه باشد، اظهار داشت: امروز ایران و کشورهای دوست در کنار یکدیگر یک قدرت دفاعی سرافراز در آب‌ها، سرزمین و فضای منطقه هستند و نیازی به متجاوزین و حضور نامشروع قدرت‌های غیرمنطقه‌ای در این منطقه ندارند.

دکتر روحانی تصریح کرد: بندرعباس و همه بنادر جنوب ایران، تنگه هرمز و همه آب‌های سرزمینی ما شاهد و گواه دفاع نیروهای مسلح ایران از کشتیرانی آزاد در این منطقه و رسیدن انرژی به سراسر جهان هستند و این نشان آن است که قدرت ایران هرگز تهدیدی برای دیگران نیست.

رئیس جمهور ادامه داد: روشن است که توانمندی و قدرت ایران در برابر آنهایی که چشم طمع به سرزمین ما دارند، بازدارنده است.

ساخت زیردریایی ها نشان توانمندی نیروی دریایی است

دکتر روحانی با اشاره به اینکه صنعت دریایی در واقع صنعت برخی از پیامبران و انبیاء بزرگ است، گفت: خداوند به نوح پیامبر فرمان داد که با ساختن کشتی بزرگ آن را وسیله دفاع از مؤمنین و مردان راستین قرار داده و در شرایط خطرناک در برابر متجاوزین بتواند با استفاده از آن از مؤمنین دفاع کند.

رئیس جمهور با تقدیر از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران و وزارت دفاع و همه پرسنل، کارکنان، مهندسین و فعالان در این زمینه، خاطر نشان کرد: اینکه امروز هم سازنده ناوچه‌های مختلف در کلاس‌های گوناگون بوده و هم انواع زیردریایی در سطوح مختلف می‌سازیم، نشان از توانمندی نیروی دریایی است.

دکتر روحانی افزود: ملت ایران، در آغاز پنجمین دهه انقلاب اسلامی، قدردان نیروهای مسلح خود هستند و در مقابل نیروهای مسلح نیز با همه توان و وجودشان به مردم قول می‌دهند که از سرزمین، آب‌ها و آسمان کشور دفاع کرده و در برابر متجاوزان بایستند همانطور که در طول 40 سال گذشته این چنین بوده‌اند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، دریادار امیر رستگاری رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گزارشی از روند طراحی، ساخت و تجهیز زیردریایی فاتح و اقدامات و برنامه‌های راهبردی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارایه کردند.

ساخت زیردریایی ها نشان توانمندی نیروی دریایی است

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار