۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی:

وزارت نفت برای تولید سوخت کم‌سولفور اقدام کند

وزارت نفت برای تولید سوخت کم‌سولفور اقدام کند
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که کشتی‌های آن سوخت خود را از فجیره یا کشورهای دیگر تهیه کنند.
کد خبر: ۸۳۰۷۰

به گزارش خبرنگار مانا، هادی حق‌شناس که در مراسم اختتامیه بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی سخن می‌گفت با بیان اینکه درآمد نفت در کشور تنها در بخش هزینه های جاری پاسخگوست، تصریح کرد: ۳۴ درصد از تولید ناخالص ملی کشور هنگ کنگ از طریق لجستیک تامین می شود که سه برابر درآمد نفتی ما است.
وی با تاکید بر اینکه بخش دریایی کشور می‌تواند ضمن اشتغالزایی ایجاد درآمد کند، خاطر نشان کرد: دسترسی به ساحل می‌تواند مبنای توسعه اقتصادی دریا محور باشد.
حق شناس در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله تولید سوخت کم‌سولفور در کشور اشاره کرد و گفت: اگر شرکت ملی نفت ایران برای دو ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران سوخت کم سولفور تهیه نکند باید ۷۰۰ میلیون دلار برای وارد این نوع سوخت هزینه کنیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر در پایان با تاکید بر اینکه جزیره قشم و بندر شهید رجایی بهترین موقعیت بانکرینگ را در منطقه دارند، تصریح کرد:در شان جمهوری اسلامی ایران نیست که کشتی‌های آن سوخت خود را از فجیره یا کشورهای دیگر تهیه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار