۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

اینمارست اینترنت اشیا و کلان داده را گسترش می دهد

اینمارست اینترنت اشیا و کلان داده را گسترش می دهد
شرکت مخابراتی ماهواره ای بریتانیایی اینمارست (Inmarsat ) با شرکت های استارت آپ برای گسترش ابداعات اینترنت اشیا IoT و کلان داده همکاری می کند.
کد خبر: ۸۳۰۶۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت مخابراتی ماهواره ای بریتانیایی اینمارست (Inmarsat) همکاری خود را با شرکت های استارت آپ پیشگام مانند (Rainmaking) مستقر در هامبورگ آلمان و(Bluetech) مستقر در لیسبون پرتقال، جهت ارتقای ابداعات اینترنت اشیا IoT و کلان داده big data آغاز کرده است.

یک تعریف عام می گوید: شرکت نوپا یا استارت آپ startup، به یک شرکت یا کسب و کار گفته می‌شود که معمولاً به تازگی و درنتیجهٔ کارآفرینی ایجاد شده‌ است، رشد سریعی دارد و در جهت تولید راه حلی نوآورانه و دوام‌ پذیر برای رفع یک نیاز در بازار شکل گرفته‌ است.

هدف ایجاد ابتکاراتی است که بتوانند به طورمستقیم ازشرکت های استارت آپی که بر روی اینترنت اشیا IoT و کلان داده big data متمرکزهستند، حمایت کنند. اینترنت اشیا و کلان داده، مسائلی مانند بهبود امنیت، کارآمدی و پایداری در زنجیره عرضه دریایی، بنادر و لجستیک را دنبال می کند.

این گزارش ادامه داد: برنامه ( Trade and Transport Impact (T&TI که از سوی استارت آپ Rainmaking راه اندازی شده، به برقراری اتصال و ارتباط بین بازیگردانان اصلی مانند شرکت های اینمارست Inmarsat، کارگوتک Cargotec و وارتسیلا Wärtsilä فنلاند با استارت آپ های ابداع گر کمک خواهد کرد. همچنین مسیر را برای همکاری گروهی در راستای خطاب قرار دادن بزرگ ترین چالش های عملیاتی و تجاری که امروزه  زنجیره عرضه جهانی با آنها روبه رو است، هموار می سازد.

گفتنی است، برنامه Bluetech Accelerator که دولت پرتقال حمایت مالی آن را تقبل کرده است، در پایان ماه ژانویه سال جاری میلادی راه اندازی شد و 6 شریک تجاری از جمله اینمارست را به کار خواهد گرفت.

یکی از مدیران ارشد اینمارست دراین باره می گوید: حمایت ما از شرکت ها در زنجیره عرضه جهانی تنها به استقرار و ایجاد زیرساختار پیشرفته ترین ارتباطات محدود نمی شود، بلکه ایجاد اپلیکیشن هایی که به طور مستقیم چالش های سازمان را مورد خطاب قراردهند و این چالش ها را به فرصت های مهم تبدیل کنند نیز در برمی گیرد.

این گزارش در پایان نوشت: به منظور ارتقای امنیت و بهبود کارآمدی عملیاتی، استفاده از تکنولوژی های دیجیتالی نوظهور مانند یادگیری ماشین (Machine learning) و اینترنت اشیا (IoT) به طور فزاینده ای در حال افزایش است.

یادگیری ماشینی Machine Learning  یکی از زیرشاخه‌های هوش مصنوعی Artificial Intelligence است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار