۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱
وزیر راه و شهرسازی:

دریا یک مولفه مهم اقتدار ملی است

دریا یک مولفه مهم اقتدار ملی است
وزیر راه‌ و شهرسازی گفت: اگر به اقتصاد دریامحور کم توجهی کنیم به یک مولفه مهم اقتدار ملی کم توجهی کرده ایم.
کد خبر: ۸۳۰۶۴

به گزارش خبرنگار مانا، محمد اسلامی در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور با بیان اینکه برگزاری این همایش نشان از اقتدار راسخ بخش دریایی کشور برای همگرایی و هم‌افزایی است تصریح کرد: دریا و دریانوردی یکی از مولفه های اقتدار ملت هاست و اگر به اقتصاد دریامحور کم توجهی کنیم به یک مولفه مهم اقتدار ملی کم توجهی کرده ایم.
وی با تاکید بر اینکه دریا محدوده ای بی انتهاست، تصریح کرد: باید از استعدادهای کشور در این بخش نهایت بهره را برد و نباید خود را از این فرصت‌ها غافل نشان دهیم.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مسئله تحریم ها، خاطر نشان کرد: تحریم از بدو انقلاب وجود داشته و امر تازه ای نیست و همواره بر نقاط محوری و اقتدار آفرین تمرکز داشته است.
وی در این باره افزود: در مقابله با تحریم باید با حرکت مقتدرانه پیشرفت‌های قاطعانه ای را سامان داد.
اسلامی حذف عوامل و مسائل دست و پاگیر را در مسیر توسعه مهم ارزیابی کرد و تصریح کرد: نیاز داریم از ظرفیت های شکوفنده کشور بهره‌بردای کنیم.
وی بحث آموزش و اشتغال در بخش دریایی را مهم ارزیابی کرد و گفت: بخش دریایی کشور می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال سهم بسزایی داشته باشد.
به گفته وزیر راه و شهرسازی یکی از بخش هایی که در زمینه ایجاد اشتغال موثر است حوزه گردشگری دریایی است.
وی اضافه کرد: سرمایه گذاری هر چه بیشتر در بنادر کشور یکی از پیشنهادها برای کم اثر سازی تحریم هاست که طی آن پشتیبانی هر چه بیشتر از ناوگان دریایی را در جنوب کشور در دستور کار قرار دهیم.

دریا یک مولفه مهم اقتدار ملی است

وزیر راه و شهرسازی در ادامه برگزاری بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های در پاسخ به پرسش خبرنگار مانا مبنی بر اینکه آیا سوخت کم سولفور تا سال آینده و زمان اجرای قانون ۲۰۲۰ در داخل تولید می شود یا خیر، گفت: هماهنگی های لازم در این زمینه با وزارت نفت انجام شده و امیدواریم طی مذاکراتی که با این وزارتخانه در حال انجام است این مهم بزودی در دستور کار پالایشگاه‌های کشور قرار بگیرد.
شایان ذکر است بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور هم اکنون در محل سالن همایش کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار