۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی:

ناوگان کشتیرانی کشور با اقتدار در جهان تردد می‌کند

ناوگان کشتیرانی کشور با اقتدار در جهان تردد می‌کند
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: علیرغم تحریم و فشار دشمنان ناوگان دریایی کشور با اقتدار در آب‌های بین المللی در حال تردد هستند.
کد خبر: ۸۳۰۶۳

به گزارش خبرنگار مانا، محمد‌ راستاد که در بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی کشور سخن می‌گفت با بیان اینکه ارگان‌های دریایی کشور در شرایط فعلی نیاز به هماهنگی و هم افزایی بیشتری دارد، خاطر نشان کرد: ما نشان دادیم که قابلیت های دریایی ایران با وجود تمام تحریم و فشارها قابل تهدید و توقف نیست.
وی میزان تخلیه و بارگیری کالا پس از اعمال دوباره تحریم از سوی دشمنان را ۲۴۰ میلیون تن اعلام کرد و افزود: در همین مدت IMO طی یک پاسخ فنی و کوبنده به مدیر به اصطلاح اقدام علیه ایران در دولت آمریکا فهماند که ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ایران از بالاترین استاندارهای جهانی برخوردار است.
به گفته راستاد طی سال جاری دبیرکل IMO نخستین سفر خود به ایران از زمان انتصاب انجام داد که نشان از اهمیت جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی جهان است.
وی تصریح کرد: دبیرکل IMO طی سفر خود بیان داشت که ایران یکی از موثرترین، بانفوذترین و قدرتمندترین اعضای IMO است که خود مثالی روشن از اقتدار جامعه دریایی کشور در عرصه بین المللی است.
معاون وزیر راه و شهرسازی یکی از نیازهای فعلی در بخش دریایی کشور را کاهش تشریفات و اصلاح فرآیندهای بندری دانست و گفت: ایجاد سهولت در این فرآیندها را در دستور کار داریم تا بهره‌وری در خدمات دریایی را افزایش دهیم.
راستاد با یادآوری امضاء تفاهم نامه تولید داخلی شناورهای مورد نیاز سازمان بنادر و دریانوردی بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای تامین تجهیزات استراتژیک خود نگاه به داخل را در دستور کار دارد.
به گفته مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، این سازمان برای تهیه گنتری‌کرین‌ها و جرثقیل های محوطه ای مورد نیاز خود با تولیدکنندگان داخلی تعامل تازه ای را آغاز کرده است و مذاکره با شرکت های دانش بینان داخلی را نیز در دستور کار دارد.
راستاد در ادامه اظهارات خود با تاکید بر اینکه ناوگان دریایی کشور با وجود فشار تحریم با اقتدار به اقصی نقاط جهان در حال تردد است، افزود: بنادر نیز با قدرت به خدمات دهی خود ادامه می‌دهند همچنین طرح های توسعه بنادر نیز با توان بیشتری در حال انجام است.
وی در زمینه اجرای طرح های توسعه بندری به افتتاح برخی از این طرح ها در بندر شهیدرجایی طی روز جاری(یکشنبه) با حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و بیان کرد: با حضور دکتر روحانی طرح هایی به ارزش هزار و ششصد میلیارد تومان از جمله تجهیزات راهبردی، زیربنایی و روبنایی که با سرمایه‌گذاری بخشش خصوصی احداث شده اند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی یکی از توانمندی های مهم در حوزه دریایی کشور را ایجاد اشتغال دانست و اضافه کرد: هم اکنون ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم و ۱۰۰ هزار نفر دریانورد دارای گواهینامه استاندارد دریانوردی در بخش دریایی کشور در خال فعالیت هستند.
راستاد در پایان اظهارات خود به اجرای قانون کم‌سولفور در سوخت شناورها موسوم به قانون ۲۰۲۰ پرداخت و تصریح کرد: در تلاش هستیم تا تولید این نوع سوخت را در کشور کلید بزنیم و با توجه به اهمیت آن در قطعنامه پایانی بیست و ششمین همایش ارگان‌های دریایی به قانون ۲۰۲۰ اشاره خواهد شد و راه‌کارهای اجرای آن مدنظر خواهد بود.
لازم به ذکر است، بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور هم اکنون در محل سالن همایش های کتابخانه ملی ایران در حال برگزاری است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار