۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷

تجارت جهانی LNG دو برابر می شود

تجارت جهانی LNG دو برابر می شود
شرکت BP Shipping مستقر در انگلستان انتظار دارد که تجارت جهانی LNG به بیش از دو برابر تا سال 2040 افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۸۳۰۵۲

به گزارش گروه بین الملل مانا، برطبق چشم انداز انرژی شرکت BP Shipping، پیش بینی می شود تجارت جهانی LNG به 900 میلیارد cum در سال 2040 میلادی برسد که نسبت به 400 میلیارد cum ثبت شده در سال 2017 میلادی، حکایت از رشد دو برابری دارد.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه صادرات LNG به طور چشم گیری افزایش می یابد، نوشت: دراین امر، آمریکا و قطر پیشگام و جلودار صف هستند و یک بازار رقابتی تر و یکپارچه جهانی را تقویت می کنند.

لازم به ذکر است: تمایل کشورها به سمت انرژی پاک تر که گازهای گلخانه ای کمتری را منتشر می کنند، عامل محرک اصلی برای افزایش چشم گیر تجارت LNG  محسوب می شود.

گفتنی است، در اواخر سال 2020 میلادی، حجم تجارت LNG از حجم  تجارت گاز طبیعی که به طور بین المللی ازسوی خطوط لوله حمل می شود، گوی سبقت را خواهد ربود. اما با همه این اوصاف، نیل به هدف رشد چشم گیر تجارت LNG قطعا مستلزم سرمایه گذاری های جدید به موقع و در دسترس خواهد بود.

BP پیش بینی می کند، زمانیکه بازار LNG به بلوغ خود برسد، آمریکا و قطر به عنوان مراکز اصلی صادرات این محصول سهم حدود 40 درصدی از کل صادرات را تا سال 2040 میلادی برعهده خواهند گرفت.

این گزارش درپایان نوشت: آسیا به عنوان بازار غالب برای واردات LNG باقی خواهد ماند.

برچسب ها: تجارت جهانی LNG
ارسال نظرات
آخرین اخبار