۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

خلیج فارس در استان بوشهر مواج می‌شود

مدیر کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده آب های خلیج فارس در این استان امروز و فردا مواج پیش بینی می‌شود و ارتفاع موج تا 1.5 متر می‌رسد.
کد خبر: ۸۳۰۴۸

فرج الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان بوشهر اظهار داشت: بر اساس بررسی و تحلیل نقشه‌های هواشناسی با ورود یک سامانه بارشی به غرب و جنوب غرب کشور به تدریج ناپایداری‌های جوی در استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه فعالیت این سامانه از اوایل روز جمعه به صورت بارش خفیف و پراکنده باران در برخی نقاط استان آغاز شود گفت: به تدریج از عصر روز جمعه بارش‌ها تقویت و طی روز شنبه تا اوایل روز یکشنبه 28 بهمن بارش باران همراه با وزش باد و گاهی رعد و برق در غالب نقاط استان ادامه پیدا می کند.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: طی عصر جمعه و روز شنبه ، نیمه شمالی خلیج فارس و سواحل شمالی و مرکزی استان به سبب وزش باد شدید ،مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

شکوهی‌پورارتفاع موج دریا در استان بوشهر را تا 1.5 متر دانست و گفت: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی استان 90 تا 180 سانتیمتر و در سواحل جنوبی 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

وی به جزر و مد دریا در استان پرداخت و تصریح کرد: فردا در بندر بوشهر جزر دریا ساعت 24 :00 دقیقه بامداد و مد دریا در ساعت 07:22 خواهد بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار