۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

بنادر کانتینری به استقبال یک سال چالش برانگیز می روند!

بنادر کانتینری به استقبال یک سال چالش برانگیز می روند!
رشد حجم جابه جایی در بنادر کانتینری جهان روند نزولی را در سال جاری میلادی به نمایش خواهد گذاشت.
کد خبر: ۸۳۰۴۶

به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه تحقیقی Drewry با اشاره به اینکه رشد حجم جابه جایی دربنادر کانتینری جهان روند نزولی را درسال جاری میلادی درپیش می گیرد، نوشت: اینکه این شیب تا چه اندازه نزولی باشد عمدتا بستگی به برآیند جنگ تجاری آمریکا- چین و بازی های ژئوپلیتیکی دیگر خواهد داشت. اما از آن طرف انتظار می رود بخش بندری سود قابل توجهی را کسب کند، چرا که قطعا بازیگردانان صنعت از دارایی های موجود حداکثراستفاده و بهره برداری را به عمل می آورند.

برآوردها حکایت از آن دارد که سال جاری میلادی یک سال چالش برانگیز دیگر برای صنعت کشتیرانی است و رشد تقاضای جابه جایی کانتینری دربنادر جهان از 4.7 درصد سال گذشته به تنها چهاردرصد درسال جاری میلادی تقلیل پیدا خواهد کرد.

این گزارش ادامه داد: بستر فرصت های بسیاری برای صنعت بندری گسترده شده است، تکنولوژی هایی مانند دیجیتالی شدن، اتوماتیکی شدن، بلاک چین وهوشمندسازی بنادر حرف های زیادی برای گفتن دارند. اما چالش بزرگ این است که چگونه می توان بهترین راه را از میان گزینه ها انتخاب کرد تا بتوان بر روی اقدامی که درعمل کارآمد است و بهترین پتانسیل را دارد متمرکز بود.

لازم به ذکر است: روی هم رفته و علیرغم چالش های مختلف برای بخش بندری در بهره برداری مالی از دارایی ها، می توان مدعی بود که تجارت پایدار و سودآوری را در سال جاری میلادی شاهد خواهیم بود.

این گزارش در پایان نوشت: درحالی که پیش بینی می شود درسال جاری میلادی بنادر بیش از 800  میلیون TEU کانتینر را در مقیاس جهانی جابه جا کنند، کسب درآمد قبل از بهره، مالیات و استهلاک ( EBITDA ) بیش از 25 میلیارد دلار نیز برای صنعت بندری در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار