بررسی تاثیر وقایع ونزوئلا بر اقتصاد جهان

بررسی تاثیر وقایع ونزوئلا بر اقتصاد جهان
کد خبر: ۸۳۰۴۴

به گزارش گروه بین الملل مانا، موضوع اصلی جدیدترین شماره اکونومیست در فوریه سال جاری میلادی جنگ برای ونزوئلا و پرونده های آن، چگونگی مدیریت  هوآوی، مذاکره با طالبان، راه های بهتر برای دریافت مالیات از افراد ثروتمند و آینده حاصلخیزی است

جنگ برای ونزوئلا

سرمقاله این شماره مجله اکونومیست به موضوع جنگ برای ونزوئلا می پردازد و بخش نخست را با موضوعات دیگر از قبیل جنگ در افغانستان و مذاکره با طالبان، تکنولوژی در چین برای چگونگی مدیریت شرکت بزرگ هوآوی، مذاکرات برگزیت با بررسی محورهای مطرح در اتحادیه اروپا و دریافت مالیات از افراد متمول آغاز می کند. شماره اخیر اکونومیست رویدادهای سیاسی و تجاری هفته را پوشش داده است که ترجمه مبحث "تجارت در هفته" از نظر خوانندگان می گذرد.

 ریزش یک سد در Vale که بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن جهان در برزیل است منجر به کشته شدن دست کم 84 نفر شد و 276 مفقود برجای گذاشت. این حادثه سهم قیمت شرکت را با افت 18 درصدی همراه ساخت و سرمایه گذاران در خصوص جبران این خسارت ها و جریمه های تنظیم شده ابراز نگرانی کردند. شرکت در خصوص این اتفاق از تصمیم خود مبنی بر ویران کردن سدهایی مشابه سدی که فروریخت خبر داد و بدین ترتیب بازده سالانه سنگ آهن این شرکت افت 10 درصدی را در کارنامه خود ثبت خواهد کرد.

فدرال رزرو آمریکا دستورالعمل هایی را به سرمایه گذاران در خصوص افزایش نرخ پیش رو ارائه داد و بانک مرکزی این کشور متعهد به صبوری است چرا که تورم پایین و نوسانات اخیر اقتصادی موانعی جدی مقابل افزایش نرخ ها بودند.

در این میان اقتصاد منطقه ای یورو در بازگشت به روند روبه رشد طی سه ماهه پایانی 2018   میلادی با شکست روبه رو شد و در 0.2 درصد باقی ماند. افزون برآن، ایتالیا نیز در سه ماهه سوم و چهارم سال گذشته میلادی در دوران رکود به سر برد و نرخ بیکاری در اسپانیا به 14.5 درصد کاهش یافت که خبر از پایین ترین میزان آن در یک دهه سپری شده می دهد.

بزرگترین غول هوایی آمریکا، بوئینگ، از درآمد سالیانه خود در سال گذشته میلادی خبر داد که برای نخستین بار پا را فراتر از 100 میلیارد دلار گذاشته است.

 خط  کروز رویال کاریبین آمریکا از افزایش 16 و 9.6 درصدی به ترتیب در میزان درآمد و سود خود در سه ماهه پایانی 2018 میلادی و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد. برخلاف انتظار تعداد رزروها در فصل زمستان برای این خط آمریکایی بسیار مثبت گزارش شد. سال گذشته میلادی خط کروز رویال با اکتساب شناورهای Silversa و راه اندازی شناورهای Symphony of the Seas –بزرگترین شناور مسافربری دنیا در جهان بر حسب تناژ- فعالیت خود را گسترش داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار