۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

مسیر ورود و خروج شناورها در بندر شهید حقانی جدا شد

جداسازی مسیر ورود و خروج شناورها در بندر شهید حقانی موجب باز شدن گره ترافیکی در روزهای شلوغ سال و دسترسی آسان تر مسافران و گردشگران به بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران خواهد شد.
کد خبر: ۸۳۰۴۱

مسیر ورود و خروج شناورها در بندر شهید حقانی جدا شد

به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور جداسازی مسیر ورود و خروج بندر شهید حقانی، اظهار داشت: این امر موجب باز شدن گره ترافیکی در روزهای شلوغ سال از محوطه جلوی درب این بندر خواهد شد که مسافران و گردشگران، امکان دسترسی آسان تری به بزرگترین پایانه مسافری دریایی ایران را پیدا خواهند کرد.
وی انجام مطالعات بازآفرینی تعامل شهر و بندر را به عنوان دغدغه مهم مسئولان سازمان بنادر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی دانست و افزود: استانداردسازی شناورهای مسافری، بر اساس قوانین ملی و بین‌المللی صورت می‌گیرد و علاوه بر آن، هر دو ماه یک بار، شناورهای ناوگان مسافری مورد بازدید کارشناسان قرار می‌گیرند.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی در توسعه بندر شهید حقانی به دنبال ایفای مسئولیت اجتماعی سازمانی است، تصریح کرد: هفت ایستگاه جستجو و نجات دریایی و بیش از ۳۰۰ همیار ناجی در سطح استان هرمزگان وجود دارد.
وی تنها مرجع صادر کننده مجوز برای قایق‌های تفریحی را سازمان بنادر و دریانوردی دانست و عنوان کرد: بررسی و صدور مجوزهای لازم توسط موسسات رده بندی که تحت نظارت کارشناسان این اداره قرار دارند صادر می‌شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان از آمادگی این مجموعه برای ارائه آموزش های همگانی و ارائه گواهینامه‌های لازم به قایقداران خبر داد و از ساحل نشینان شهر بندرعباس و شرق استان خواست تا با تشکیل تعاونی‌ها، مقدمات استفاده از قایق‌های خود جهت انجام فعالیت‌های گردشگری، برای ایام تعطیلات نوروز و سایر مقاطع زمانی که متقاضی وجود دارد، اقدام کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار