۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱

شیب ناوگان بیکار همچنان صعودی است

شیب ناوگان بیکار همچنان صعودی است
موسسه آلفالاینر در گزارش هفتگی خود از مهم ترین اتفاقات در صنعت کشتیرانی پرده برداری کرد.
کد خبر: ۸۳۰۳۸

به گزارش گروه بین الملل مانا، موسسه آلفالاینر درتحلیل هفتگی خود نوشت: افزایش جنب و جوش در بازار پیش از فرا رسیدن تعطیلات سال نوی چینی، نتوانست سبب کاهش سایز ناوگان کشتی های کانتینری بیکار شود. درحال حاضر تعداد کشتی های ناوگان بیکار به 207 فروند با مجموع ظرفیت 635 هزار و 950 TEU می رسد.

این گزارش ادامه داد: تعداد کشتی های بیکار درهفته های پیش رو همچنان افزایش خواهد یافت، چرا که مصادف با تعطیلات سال نوی چینی و کاهش فعالیت، خطوط کشتیرانی کشتی ها را از خطوط سرویس دهی مختلف در شرق دور بیرون کشانده و به جرگه بیکاران اضافه می کنند.

لازم به ذکراست: علیرغم جشن های سال نو درآسیا، فعالیت بازار چارتری کانتینری به طور چشم گیری طی چند روز گذشته رونق پیدا کرد. ناگفته نماند بخش اعظمی از معامله ها از سوی چارترهای اروپایی منعقد شد. با وجود اینکه موتور فعالیت بازار پرشتاب حرکت می کند، اما به طور کلی تقاضا برای جذب تناژ مازاد به ویژه در بخش های کشتی های پاناماکس کلاسیک کفایت نمی کند.

این گزارش در ادامه با اشاره به اینکه نرخ کرایه حمل کشتی هایی کانتیری غول پیکر روند افزایشی را در هفته های آینده در پیش خواهد گرفت، چند رخداد مهم در صنعت کشتیرانی را متذکر شد.

* کشتیرانی "مرچنت هیوندایی" کره جنوبی نتایج اولیه مالی سال 2018 میلادی را منتشر کرد، براساس این گزارش، شرکت ضرر خالص 720 میلیون دلاری را در کل سال مالی به ثبت رسانده است. اگرچه مرچنت هیوندایی عملکرد بدی را از خود به جای گذاشت، اما هم چنان نسبت به طرح های گسترش ناوگان خود خوش بین است، این کشتیرانی در نظر دارد چندین خط سرویس دهی موجود را در سال جاری میلادی ارتقا دهد و همچنین 12 فروند کشتی جدید با ظرفیت 23 هزار TEU  درسال 2020 میلادی و هشت فروند دیگر با ظرفیت 15 هزار TEU را درسال 2021 میلادی تحویل بگیرد.

* کشتیرانی های MA CGM فرانسه، کاسکوی چین و اورگرین تایوان در نظر دارند دو خط سرویس دهی در مسیردریایی آدریاتیک - مدیترانه شرقی را ادغام و تبدیل به یک خط سرویس دهی منفرد کنند.

* کشتیرانی MSC سوئیس خط سرویس دهی جدید هفتگی را آغاز کرده است که بندر "سن پترزبورگ" روسیه را با هاب های اروپای شمالی خود در بندر" برمن "آلمان و "آنتورپ" بلژیک متصل می کند.

* کشتیرانی های APL و ANL (هر دو از زیرمجموعه های کشتیرانی  CMA CGM فرانسه) قصد راه اندازی یک خط سرویس دهی جدید در مسیر آسیای جنوب شرقی-استرالیا موسوم به AXX2 را دارند.

 * پنج بندر اصلی کانتینری در ساحل غربی آمریکا شامل بندر لس آنجلس، لانگ بیچ، اکلند، سیاتل و تاکوما حجم کلی کانتینری 23 میلیون و 890 هزار TEU را در سال 2018 میلادی جابه جا کردند که نسبت به سال 2017 میلادی رشد چهار درصدی را نشان می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار