۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

آماده سازی طرح گردشگری دریایی در منطقه آزاد اروند

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از آماده سازی طرح جامع گردشگری دریایی در بنادر آبادان، خرمشهر و مینوشهر خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۰۲۹

اسماعیل زمانی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس این طرح با توجه به موقعیت منحصر بفرد این منطقه و دسترسی به آب های آزاد جهان، گردشگری دریایی به عنوان اولویت اصلی در توسعه شهرهای آبادان و خرمشهر مد نظر قرار گرفته است.  

وی گفت: قرار بر این است که بنادر مهم در منطقه را فعال کرده  تمرکز اصلی  را روی بنادری بگذاریم که امکان گردشگری دریایی دارند.

زمانی با اشاره به اینکه حوزه گردشگری دریایی در کشور با توجه به اینکه سواحل جنوبی با بیش از دو هزار کیلومتراست همچنان جزو مناطق توسعه نیافته مطرح هستند و از این ظرفیت آن گونه که باید استفاده مطلوب نشده است افزود: طرح گردشگری دریایی در منطقه آزاد اروند با هدف بهره گیری از  ظرفیت های خدادادی دریایی به زودی اجرایی می شود.

مدیرعامل منطقه آزاد اروند افزود: برای اجرای طرح گردشگری دریایی در نظر داریم تا از کشتی های کروز در برنامه های ترکیبی گردشگری دریایی، زمینی و هوایی از مبدا اروند استفاده کنیم به گونه ای که این کشتی های تفریحی در سواحل آب های خلیج فارس و دریای عمان به صورت یک پروژه دریایی از اروند تا چابهار در مناطق آزاد جنوب کشور مستقر شوند و هرجا که گردشگران تمایل داشتند آنها را سوار یا پیاده کند.

وی گفت: پیش بینی ما از این طرح این است که همانند تجربه سایر کشورها قادر خواهد بود علاقه مندان زیادی از سراسر دنیا و کشور به منطقه بکشاند که به تبع آن تجارت سودآوری هم فراهم خواهد کرد.

زمانی افزود: برنامه ریزی ما این است که حداقل برای واردات ۱۰ فروند کشتی کروز اقدام کنیم که در این زمینه با سازمان بنادر و موسسات سرمایه گذاری مذاکراتی انجام شده و در نهایت در حال آماده سازی زیرساخت های لازم برای حضور بخش خصوصی در این زمینه هستیم.

وی گفت: با اجرای طرح گردشگری دریایی شاهد تحولی مهم و تاثیرگذار دراقتصاد و معیشت مناطق ساحلی خوزستان خواهیم بود.

منطقه آزاد اروند در بهمن ماه 1384 در محدوده ای بالغ بر 17 هزار هکتار در بخشی از مناطق ساحلی خوزستان شکل گرفت ولی با سفر رئیس جمهوری به خوزستان در دی ماه 1392 محدوده منطقه آزاد اروند به بیش از 34هزار هکتار رسید.

قرار است بنادر اروندکنار و چوئبده  نیز به محدوده منطقه آزاد اروند اضافه شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار