۲۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳

جای پای اینترنت اشیا در صنعت دریایی!

جای پای اینترنت اشیا در صنعت دریایی!
با به کارگیری اینترنت اشیا (IoT) به زودی شاهد چهره متفاوتی از صنعت دریایی خواهیم بود.
کد خبر: ۸۳۰۲۳

به گزارش گروه بین الملل مانا، صنعت دریایی در مسیر تغییر و تحول درحال حرکت است. کشتی های هوشمندتر، مسیریابی هوشمند کارگو و درکل اتوماتیکی شدن، روشی را که براساس آن مالکان کشتی به تجارت می پردازند، تحت تاثیر قرار می دهند. این تکنولوژی های جدید دست به دست یکدیگر داده و استانداردهای جدیدی را برای صنعت کشتیرانی در دهه آینده تعریف خواهند کرد.

این گزارش ادامه داد: بسیاری از این راه حل های جدید دیجیتالی از کلان داده و بلاک چین گرفته تا سیستم های بدون دخالت انسان و اتوماتیک می توانند جایگزین هایی را به جای روش های سنتی و قدیمی در انجام فعالیت ها ارائه دهند. اپراتورهای دریایی به طور پیوسته درحال خودکار و اتوماتیکی کردن روند عملیات، بهبود امنیت و گسترش قابلیت دید در سراسر زنجیره عرضه هستند.

به عبارت دیگر به جای محدود بودن به حمل کالاها از یک مکان به مکان دیگر، تکنولوژی اینترنت اشیا (Internet Of Things) این امکان را برای خطوط و اپراتورهای غول دنیا فراهم می سازد تا به متخصصان لجستیک جهانی وهمچنین پیشگامان در عرصه های نوظهور تبدیل شوند. نقش تکنولوژی IoT برای بقیه خطوط کشتیرانی که جاه طلبی کمتری دارند به کاهش ناکارآمدی های هزینه بردار ختم می شود. 

شایان ذکراست: اینترنت اشیا (IoT) یک سیستم مرتبط با تجهیزات محاسباتی، ماشین های دیجیتالی و مکانیکی، اشیا، حیوانات و یا انسان است که دارای شناسه منحصر به فرد بوده و توانایی انتقال داده روی شبکه، بدون نیاز به تعامل و دخالت انسان را دارد.

درادامه این گزارش آمده است: به کمک اتصال اینترنت اشیا IoT حجم وسیعی از داده ها تولید می شوند که می توان از درون آنها بینش ها و دیدگاه ها را جمع آوری کرد. این امر در تمامی سطوح صنعت دریایی از اجزای فردی اتاق مهندسی یک کشتی گرفته تا کانتینرهای کارگو، مدیریت ناوگان و همچنین بنادر متصل به هم کاربرد دارد.

به واسطه اینترنت اشیا IoT، شرکت های کشتیرانی از داده های بیشتری نسبت به هر وقت دیگر در رابطه با عملیات خود و محیط کاری برخوردار خواهند بود، همچنین تعداد فراوانی فرصت جدید درآمدزایی مبتنی بر داده را کسب می کنند.

مشهود ترین مزیت اتصال IoT این است که این تکنولوژی می تواند عملیات روزمره در دریا، بندر و به عنوان بخشی از یک شبکه لجستیک گسترده تر را به طور کلی دگرگون کند. با تکیه براین تکنولوژی، مباحث می توانند به طور دقیق مشخص شوند. مدت عدم فعالیت کاهش پیدا می کند و همچنین رویه ها تسهیل پیدا می کنند. روی هم رفته می توان این ادعا را کرد که IoT چهره متفاوتی نسبت به آنچه از صنعت دریایی شاهد آن هستیم، ارائه می دهد.

گفتنی است بهره گیری از تکنولوژی اینترنت اشیا در بندر روتردام هلند از هر جای دیگری مشهودتر است، دراین بندر جریان نامحدودی از اطلاعات در رابطه با کشتی ها در اسکله، جرثقیل ها در یارد و کانتینرهای مجزا دریافت و تحلیل می شوند. درحال حاضر اپراتورهای بندر مذکور از شفافیت بیشتری نسبت به هاب های دیگر کشتیرانی درجهان برخوردارند.

این گزارش در پایان نوشت: حجم عظیمی از داده های تولید شده از سوی اتصالIoT می تواند قابلیت دید(visibility ) را فراهم کند که پیش از این فراهم نبوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار