۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶

بهره برداری از 6 طرح صنعتی در آبادان

در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی 6 طرح صنعتی و تولیدی با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در آبادان و خرمشهر به بهره برداری رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۰۲۰

به گزارش خبرنگار مانا ، برای این طرح های صنعتی که زمینه اشتغال 2500 نفر را فراهم کرده است 5500 میلیارد ریال توسط شرکت های داخلی هزینه شده است.

همچنین با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور، پروژه ساحل سازی اروند کبیر و طرح ساحل سازی کارون در خرمشهر به بهره برداری رسید.

مشاور رئیس جمهوری در امور مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور در مراسم بهره برداری از طرح ها که در محدوده منطقه آزاد اروند اجرایی شده اند گفت: در پنج سال گذشته  270 هزار میلیارد ریال و 1.2 میلیارد دلار در مناطق آزاد کشور سرمایه گذاری شده است.

بانک با اشاره به روند خوب سرمایه گذاری در مناطق آزاد کشور گفت: با سرمایه گذاری صورت گرفته در پنج سال اخیر 460 هزار نفر فرصت شغلی در مناطق آزاد کشور فراهم شده است.

وی با اشاره به میزان صادرات از مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی گفت: در این مدت 110 میلیارد دلار کالا صادر و 36 میلیارد دلار کالا وارد شده و 100هزار میلیارد ریال نیز درآمد داشته اند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اشاره به برنامه های مناطق آزاد در نوروز 1398 گفت: تمامی ستادهای نوروزی مناطق آزاد کشور فعال شده و پیش بینی می کنیم میزان ورود گردشگران به مناطق آزاد افزایش یابد.

بانک ادامه داد: امکانات و تسهیلات زیادی از جمله هتل ها در مناطق آزاد، ایجاد و بازسازی و توسعه کمپ های گردشگری و ایجاد پارک ها را داریم تا از میهمانان نوروزی پذیرایی شود.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی کشور با اشاره به رشد 45 درصد سرمایه ‌گذاری در منطقه آزاد اروند ادامه داد: حرکت اقتصادی در آبادان، خرمشهر و مینوشهر در حال تکمیل است که با تکمیل آن شاهد رشد چشمگیر سرمایه گذاری اقتصادی در این منطقه خواهیم بود.

وی پروژه ساحل سازی مینوشهر را در جذب گردشگر و سرمایه گذار تاثیرگذار خواند و گفت: این پروژه از شاخص ترین پروژه های عمرانی در منطقه آزاد اروند است.

بانک همچنین از شهرک های صنعتی آبادان و خرمشهر و خط انتقال برق و گاز صادراتی ایران به بندر بصره بازدید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار