۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴

شروع فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی بندر ماهشهر به زودی

استاندار خوزستان گفت: فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهر به زودی شروع می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۰۱۷

به گزارش خبرنگار مانا ، دکتر غلامرضا شریعتی درجریان آغاز دو طرح زیست محیطی در بندر ماهشهر گفت: مطالعات فاز دوم منطقه ویژه پتروشیمی بندر ماهشهر به اتمام رسیده و خوشبختانه اعتبار آن نیز مصوب شده است که امیدواریم در اوایل سال آینده عملیات فاز دوم شروع شود.

به گفته وی طراحی فاز دوم منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر ماهشهرتکمیل شده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پنج سایت برای اختصاص به واحدهای تولیدی پیش بینی شده بود که اکنون اشباع شده است توضیح داد: فاز دوم با هدف تکمیل زنجیره تولید شرکت های پتروشیمی و ایجاد صنایع پایین دستی اجرا می شود.        

وی گفت: با اقدامات موثری که در استان در حال انجام است از واحدهای پتروشیمی حمایت خواهیم کرد تا به سمت صنعت سبز گام بردارند و آلودگی نداشته باشند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر باید به صنایع سبز و بدون آلودگی تبدیل شوند و این پذیرفته نیست آب های ساحلی با ورود حجم زیادی پساب آلوده شود و حیات آبزیان نیز با مخاطرات جدی روبه رو شود.  

طرح زیست محیطی شرکت پتروزمرد سبز، بازیافت پسماندهای کلردار شرکت های پتروشیمی و تبدیل آن به محصول با سرمایه گذاری 80 میلیارد ریال از جمله طرح های زیست محیطی در بندر ماهشهر است که توسط استاندار خوزستان کلنگ زنی شد.

در شهرستان بندری ماهشهر 22 واحد پتروشیمی با ظرفیت تولید سالانه 26 میلیون تن در حال فعالیت هستند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار