۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۳

نمایش شناور انگلیسی توقیف شده در خلیج فارس

شناور توقیف شده نظامیان انگلیسی در آب های شمال غرب خلیج فارس در نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی به همت منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در بندر ماهشهر به نمایش درآمد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۰۱۶

نمایش شناور انگلیسی توقیف شده در خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا ، دراین نمایشگاه چگونگی ورود شناور نظامیان انگلیسی به آب های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در آب های شمال غرب خلیج همیشه فارس و چگونگی بازداشت نظامیان متجاوز در سال 1389 توسط راویان نیروی دریایی سپاه تشریح شد.

معاونت هماهنگی منطقه سوم نیروی دریایی سپاه پاسداران در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: مردم ولایت مدار بندر ماهشهر با شور و شوق خاصی در این نمایشگاه حاضر شدند و نشان دادند پشتیبان انقلاب و فرزندان خودشان در نهادها و نیروهای مسلح هستند.

ناو سالار یکم شیرعلی گفت: در موضوع دستاوردهای نظامی سپاه پاسداران شناورهایی از نسل‌های قدیمی که از آنها در عملیات خیبر سال 1363 توسط یگان‌های آبی خاکی استفاده شده تا شناورهای نسل جدید و پیشرفته ما که هم‌اکنون در حال استفاده از آنها هستیم به معرض  نمایش عموم قرار گرفته است؛ شناورهای ما در زمان جنگ کوچک و محدود بوده که امروزه با نصب سلاح‌های پیشرفته سنگین وهمچنین سرعت بالا، آنها  پیشرفت چشمگیری داشته اند.

وی افزود: مقادیری از موشک‌های ما نیز که تعدادی از آنها بر روی شناورهای تندرو نیز نصب شده، سیستم‌های مختلف سبک و نیمه سنگین، سیستم‌های مخابراتی و راداری که ساخت موسسات و صنایع ملی داخلی بوده همچنین در بخش جنگ‌های نوین و مسائل درمانی و پدافندهای هوایی نیز در این نمایشگاه به نمایش دید مردم قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کار بسیار جالبی که در این نمایشگاه صورت گرفته و یکی از دستاوردها و قدرت نمایی ما در شمال خلیج فارس بوده به نمایش گذاشتن شناور انگلیسی توقیف شده توسط نیروهای منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران برای مردم است.

این نمایشگاه مورد استقبال کم نظیر مردم ماهشهر قرار گرفته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار