۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

جنگ تجاری و برگزیت چالش بزرگ سال 2019

جنگ تجاری آمریکا و چین و برگزیت از مهم ترین رویداد هایی است که رشد اقتصاد جهانی را در سال 2019 میلادی تحت تاثیر قرار خواهند داد.
کد خبر: ۸۳۰۱۰

جنگ تجاری و برگزیت چالش بزرگ سال 2019

به گزارش گروه بین الملل مانا، بر اساس پیش بینی کارشناسان صندوق بین المللی پول و اقتصاددانان اگرچه مجلس بریتانیا هنوز در مورد اجرای برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافقت خود را اعلام نکرده است با این حال فعالان عرصه حمل و نقل معتقدند این کار باعث اختلال در حمل و نقل کشورهای عضو اتحادیه اروپا از یک سو و چین و آمریکا از سوی دیگر خواهد شد.

این ماجرا از آن جا  تاثیر گذار خواهد بود که در ماه مارس (اسفند) ممکن است برگزیت به سرانجام برسد و همچنین قرار است چین و آمریکا مجددا در خصوص تعرفه های جدید نشستی را برگزار کنند که در آن از افزایش 10 تا 25 درصدی تعرفه ها بر کالاهای چینی  صحبت به میان آید.

بر همین اساس کارشناسان اقتصادی پیش بینی می کنند که رشد اقتصادی جهانی در سال 2019 میلادی تا حد زیادی بستگی به این تحولات دارد و طبق اعلام نظر کارشناسان موضوع آماده نبودن بنادر بریتانیا برای اجرای برگزیت همچنین کمبود بار برای حمل و نقل در آمریکا و تلاش های چین برای حضور بیشتر در اقتصاد جهانی، تجارت جهانی را وارد مرحله جدیدی خواهد کرد.

از سوی دیگر صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی که اخیرا منتشر کرده است، برگزیت، جنگ تجاری و کاهش احتمالی رشد اقتصادی در چین را به عنوان بزرگترین خطرات رشد اقتصادی جهانی در سال 2019 میلادی دانست.

براساس پیش بینی کارشناسان صندوق بین المللی پول در حال حاضر رشد اقتصادی در اروپا، چین و ژاپن در حال کاهش است.

"کریستین لاگارد" مدیر اجرایی  صندوق بین المللی پول در این زمینه گفت: خطر کاهش شدید رشد اقتصادی در جهان قطعا افزایش یافته است . در این ارتباط اقتصاددان ارشد صندوق بین المللی پول به انگلیس هشدار داد برای جلوگیری از کاهش رشد اقتصادی باید بیش از پیش برای  خروج یا عدم خروج از اتحادیه اروپا تصمیم گیری کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار