۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱
مدیرعامل کشتیرانی خزر در مراسم رونمایی از سیلوهای انزلی:

گام مهمی در نگهداری کالای استراتژیک برداشته شد

گام مهمی در نگهداری کالای استراتژیک برداشته شد
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر گفت: پروژه سیلوهای ۴۵هزار تنی بر اساس اهمیت استراتژیک بخش لجستیک احداث می شود.
کد خبر: ۸۳۰۰۳

به گزارش خبرنگار مانا، کاپیتان مهرداد باقری نژاد که در آیین رونمایی از پروژه سیلوهای ۴۵ هزارتنی غلات کشتیرانی دریای خزر در بندر انزلی سخن می‌گفت با بیان اینکه کشتیرانی دریای خزر با اقتدار و با شناورهای مزین به پرچم جمهوری اسلامی ایران در پی تثبیت حاکمیت ملی در آبهای سرزمینی دریای خزر است، اظهار داشت: کشتیرانی دریای خزر با استفاده از ۲۳ فروند شناور ملکی خدمات منحصر بفردی را در دریای خزر به صاحبان کالا ارائه می‌دهد.
وی از‌جمله اهداف و منویات مدیریت ارشد مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را توسعه و رشد خدمات در تمام بخش ها اعلام کرد و افزود: کشتیرانی دریای خزر به عنوان بزرگترین ناوگان کشتیرانی در حوزه دریای خزر طی ۱۰ ماهه سال جاری در بخش صادرات رشد ۵۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه در سال قبل به دست آورده است.
باقری نژاد این دستاورد را در نتیجه بهسازی مداوم خدمات در کشتیرانی دریای خزر به صاحبان کالا و صادرکنندگان دانست و خاطر نشان ساخت: این کشتیرانی کمک به تقویت صادرات غیر نفتی را در راستای منویات مقام معظم رهبری و هدایت های مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از جمله وظایف خود می‌داند.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در ادامه اظهارات خود با اشاره به پروژه سیلوهای ۴۵ هزار تنی که از سوی این کشتیرانی در بندر انزلی در حال تکمیل است اظهار داشت: مطالعات اجرای این پروژه از سال ۹۴ و با همکاری با اداره بنادر و دریانوردی استان گیلان آغاز شد.
وی با بیان اینکه این پروژه با توجه به اهمیت بخش لجستیک و زنجیره تامین احداث شده است، افزود: بندر انزلی هاب غلات در بنادر شمالی خواهد بود بنابراین تلاش کردیم با ورود به حوزه نگهداری کالای استراتژیک در این زمینه گام مهمی را برداریم.
باقری نژاد احداث سیلوهای ۴۵ هزار تنی را حاصل همکاری با بخش خصوصی توانمند ارزیابی کردو بیان داشت: بر اساس رهنمودهای مدیریت ارشد کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با استفاده از حداکثر توان داخلی و بر اساس مقررات داخلی شرکت این پروژه آغاز شد که هم اکنون مراحل پایانی احداث خود را می‌گذراند.
وی احداث پروژه  سیلوهای ۴۵ هزار تنی را به لحاظ تکنولوژی ساخت بسیار پیشرو اعلام کرد و گفت: با توجه به نگاه بلند مدت کشتیرانی دریایی خزر در این پروژه از به روز ترین روش ها از جمله روش جت گروندینگ استفاده شده است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر یکی از اقدامات مهم در مدت احداث پروژه را تشکیل کمیته ویژه ای برای هدایت آن دانست و تصریح کرد: در این کمیته و طی ۱۹۲۰ نفر ساعت جلسه تلاش شد تا پروژه ساخت سیلوها به بهترین شکل ممکن انجام شود.
وی در پایان تلاش کشتیرانی دریای خزر را کمک به تقویت صادرات و ارائه خدمات به صاحبان اعلام کرد و گفت: توسعه بندر انزلی و گیلان از دیگر اهداف این پروژه است.
شایان ذکر است صبح امروز با حضور هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان و جمعی از مقامات کشوری، لشکری و استانی  از پروژه ساخت سیلوهای ۴۵ هزار تنی غلات در بندر انزلی رونمایی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار