۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۶
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران:

صاحبان کالا از ناوگان ملی اطمینان خاطر داشته باشند

صاحبان کالا از ناوگان ملی اطمینان خاطر داشته باشند
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: خوشبختانه به لطف خداوند و با استفاده از شرایطی که در دو سه سال اخیر پیش آمد توانستیم در ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران توسعه خوبی ایجاد کنیم.
کد خبر: ۸۳۰۰۲

به گزارش خبرنگار مانا، دکتر محمد سعیدی که صبح امروز به صورت تلفنی با برنامه صبح انقلاب رادیو ایران پیرامون دستاوردهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت و گو می‌کرد، با بیان اینکه در دوره برجام کشتیرانی از این فرصت به خوبی استفاده کرد و شناورهایی که نیاز داشت را تهیه و به ناوگان تجاری ملی کشور ملحق کرد، اظهار داشت: متوسط سن ناوگان تا دو سال پیش حدود 16 سال بود که در شرایط برجام با ورود شناورهای مدرن توانستیم توسعه خوبی در تعداد شناورهای ناوگان ایجاد کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: امروز متوسط سن ناوگان به زیر 10سال رسیده است و از طرف دیگر برای اولین بار کشورمان دارای شناورهای کانتینربر مگاسایز شد که چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب دارای چنین شناورهایی نبودیم.

وی در ادامه گفت: شناورهای این شرکت در عرصه بین‌المللی و جهانی، شناورهای مهمی هستند به خصوص در این شرایط که متأسفانه بعضی از خطوط بین‌المللی به دلیل تحریم‌های ظالمانه آمریکا، از بنادر ایران فاصله گرفته‌اند، این شناورها و ناوگان‌های جدید به کمک تبادلات کشورمان آمده است و در حال حاضر صاحبان کالای ایرانی چه برای بخش صادرات و چه برای بخش واردات نگرانی ندارند که این اتفاق خوبی است.

وی در ادامه استفاده از نیروهای انسانی ورزیده ایرانی در بخش دریا را از دیگر دستاوردهای مهم این شرکت برشمرد و افزود: در بخش نیروی انسانی با تلاش مضاعفی که در سال‌های اخیر شد تعداد نیروهای خارجی را به حداقل رساندیم و از پتانسیلی که در جوانان کشورمان وجود دارد با استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی توانستیم این امر را میسر کنیم.

وی همچنین در ادامه گفت: خوشبختانه در حال حاضر ناوگان ملی تجاری کشورمان یک ناوگان پویا، سرحال، سرزنده و فعال در عرصه بین‌المللی است و کشتی ها تقریباً به تمام بنادری که صاحبان کالا نیاز دارند تردد می‌کنند و نیازهای صادراتی و وارداتی کشور را به خصوص در بخش کالاهای اساسی و ضروری را که مورد نیاز مردم عزیزمان است تأمین می‌کنیم.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را صدور محصولات پتروشیمی به وسیله شناورهای تانکر عنوان کرد و در ادامه خاطر نشان ساخت: این شرکت علاوه بر شناورهای تانکر، شناورهای کانتینربر و فله‌بر را در اختیار دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: شناور فله‌بر شامل دو بخش شناورهای تانکر و فله‌بر است که کالاهای اساسی و ضروری مردم را مثل گندم، جو و ذرت تأمین می‌کند.

وی در پایان گفت: این اطمینان خاطر را به تجار ایرانی، صادرکنندگان و واردکنندگان ایرانی و هموطنان عزیز می‌دهم که علی‌رغم اینکه برخی از خطوط بین‌المللی سرویس لازم را به این عزیزان نمی‌دهند ولی خیال‌شان آسوده باشد که ناوگان ملی تجاری کشور با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت صنعت، معدن و تجارت، قدرتمند در صحنه بین‌المللی حاضر است و می‌تواند نیازهایی که این عزیزان دارند را به خوبی و بدون کم و کاست برطرف کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار