۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر:

۲۰۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور به همایش روز چابهار می آیند

۲۰۰ مهمان خارجی از ۳۵ کشور به همایش روز چابهار می آیند
مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی گفت: 200 نفر مهمان از 35 کشور جهان در همایش «روز چابهار» شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۲۹۹۴
 به گزارش مانا، محمد‌علی اصل سعیدی‌پور با اشاره به برگزاری همایش «روز چابهار» در روز هفتم اسفندماه سال جاری با بیان اینکه برگزاری این همایش در اولین نشست پیگیری تفاهم نامه چابهار در روز سوم دی ماه گذشته به تصویب رسید، خاطرنشان کرد: طی آن مصوبه مقرر شد تا رویدادی تحت عنوان همایش روز چابهار(Chabahar Day)  در روز سه شنبه مورخ هفتم اسفندماه سال جاری برابر با ۲۶ فوریه ۲۰۱۹ در بندر چابهار با حضور گروه های ذیربط و در جهت افزایش جذب بار و کاهش ترافیک کالای این بندر از داخل و خارج کشور برگزار شود.
وی با اعلام اینکه در این همایش 200 نفر مهمان از 35 کشور خارجی حضور خواهند داشت، تصریح کرد: این مهمانان از کشورهای هندوستان، افغانستان، روسیه، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان ،قزاقستان، گرجستان، ترکمنستان، پاکستان، عمان، قطر، عراق، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، پرتغال، ترکیه، آفریقای جنوبی، الجزایر، تونس و کنیا به همایش روز چابهار دعوت شده اند.
مدیرکل توافق‌نامه‌ها و توسعه بازار سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برنامه های در نظر گرفته شده در همایش روز چابهار، بیان کرد: تور بازدید عملیاتی از بندر و آشنایی با نحوه عملیات و پایانه های مختلف بندری (بندر شهید بهشتی)، ارائه سخنرانی و معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندر چابهار (پاورپوینت، فیلم و...) از جمله این برنامه هاست.
به گفته سعیدی پور جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوطه، برگزاری جلسات B to B میان تجار، صاحبان کالا، شرکت های فورواردی، انجمن های صنفی و... از دیگر برنامه های درنظر گرفته شده برای همایش روز چابهار است.
وی همایش مذکور را محلی برای معرفی توانمندی های بندر چابهار به کلیه ذی‌نفعان و فعالان اقتصادی دانست و اظهار داشت: امیدوار هستیم تا اثرات این گردهمایی به توسعه بندر چابهار کمک شایانی کند همچنین از همه دستگاه های ذی‌ربط اقتصادی انتظار داریم تا با تسهیل فرآیندها شرایط جذب سرمایه گذاران را در بنادر کشور رقم بزنند و همکاری لازم را جهت برگزاری هرچه بهتر این همایش داشته باشند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار