۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۴
مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد:

چهار برابر شدن عملیات بندری در بندر شهید باهنر

چهار برابر شدن عملیات بندری در بندر شهید باهنر
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان گفت: حجم تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر شهید باهنر چهار برابر شده است.
کد خبر: ۸۲۹۹۲
به گزارش مانا، حمیدرضا محمدحسینی با تشریح عملکرد ۱۰ ماهه  مجموعه بنادر و دریانوردی شهید باهنر و بنادر شرق استان هرمزگان، اظهار داشت: طی مدت یاد شده، ۴۰ هزار TEU کانتینر در بندر شهید باهنر تخلیه و بارگیری شده است که بیانگر رشد 32 درصدی در این بخش است همچنین، 112 هزار تن کالای غیر نفتی نیز از این بندر کابوتاژ شد که افزایش ۳۸ درصدی را نشان می دهد.
وی در رابطه با تخلیه و بارگیری کانتینرهای یخچالی و غیریخچالی از بندر باهنر تصریح کرد: طی دی‌ماه امسال در این بندر به میزان 2375 TEU کانتینر یخچالی و غیریخچالی تخلیه و بارگیری شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته با ثبت رشد ۳۶۸ درصدی رشد داشته و چهار برابر شده است.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در ادامه با اشاره به استقرار بزرگ‌ترین پایانه بین‌المللی سفرهای دریایی در این بندر، افزود: این پایانه دارای خط دریایی مسافری بندرعباس ـ شارجه است که در هفته پنج سفر خروجی و پنج سفر ورودی دریایی توسط دو شرکت کشتیرانی در این خط انجام می‌پذیرد.
محمدحسینی روند حمل و نقل مسافر در بنادر مرکز و شرق هرمزگان را رو به رشد ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر مسافر در این بنادر ترابری شدند که شاهد رشد ۲۸ درصدی دراین رابطه هستیم در دی ماه امسال نیز ترابری ۳۷۷ هزار نفر مسافر در بنادر شهید باهنر، حقانی و هرمز انجام شد که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته، رشد چشمگیر ۱۴۰ درصدی به ثبت رسید.
این مقام مسئول همچنین از عملکرد سال جاری بنادر جاسک، سیریک و تیاب به عنوان بنادر سه ‌گانه سواحل مکران سخن به میان آورد و تاکید کرد: در راستای توسعه متوازن بنادر و شکوفایی اقتصادی در مناطق کمتر برخوردار و محروم، بخشی از عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی، به بنادر شرق واگذار شده است.
وی بندر جاسک را پیشتاز در چرخه صادرات و واردات، در بین بنادر کشور دانست و عنوان کرد: این بندر طی دوره 10 ماهه اول سال جاری، همچنان به روند رو به رشد و افزایشی خود در مجموع عملیات واردات و صادرات کالاهای غیر نفتی با افزایش ۴۵ درصدی در بین بنادر کشور ادامه می‌دهد.
محمدحسینی میزان رشد صادرات غیر نفتی بندر جاسک در 10 ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته را ۲۰ درصد دانست و افزود: در این مدت، تخلیه و بارگیری کالاهای غیر نفتی در این بندر ۴۵ درصد رشد داشته است.
وی درباره عملیات بندری در بندر هرمز نیز خاطرنشان کرد: علیرغم وجود برخی محدودیت‌های عملیات دریایی و بندری در جزیره هرمز تلاش کرده ایم که خدمات مطلوبی در انجام سفرهای دریایی به ساکنین و گردشگران این جزیره ارائه شود.
محمدحسینی در پایان گفت: در همسنجی عملکرد دی ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بندرگاه هرمز در زمینه ترابری مسافر رکورددار شده و با ۱۱۱ درصد افزایش، بیشترین رشد را در سطح بنادر کشور داشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار