۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹

پیش بینی سفر 500 هزار گردشگر در ایام نوروز به سواحل کارون

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر پیش بینی کرد در ایام نوروز 98 حدود 500 هزار گردشگر داخلی از سواحل زیبای کارون و اروندرود بازدید کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۹۸۱

پیش بینی سفر 500 هزار گردشگر در ایام نوروز به سواحل کارون

به گزارش خبرنگار مانا مهدی فراهانی در نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی منطقه برای ارتقاء ضریب ایمنی سفرهای دریایی اظهار داشت: طرح ایمنی سفرهای دریایی نوروزی در سواحل کارون و اروندرود با هدف پیشگیری از حوادث دریایی در بالاترین سطح برگزار می شود.

وی گفت: ازهم اکنون مقدمات فعالیت شناورهای تفریحی و گشت های دریایی در آب های ساحلی منطقه شروع شده و امیدواریم استقبال گردشگران بیش از پیش بینی ها باشد.

به گفته معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در ایام تعطیلات نوروزی سال 97 حدود 357 هزار گردشگر بدون هیچگونه حادثه ای از سواحل کارون و اروندرود در خرمشهر بازدید کردند.

وی شرایط مناسب آب و هوایی پس از سال ها خشکسالی و پرآب بودن اروندرود و کارون برای گردشگری دریایی را در افزایش ورود گردشگران به منطقه موثرخواند.

پیش بینی شده در ایام نوروز امسال بیش از دو میلیون گردشگر از بنادر خوزستان بازدید کنند که این رقم یک رکورد محسوب می شود.

بیشترین گردشگران نوروزی از بنادر امام خمینی ، خرمشهر و آبادان بازدید می کنند.

در سال های اخیر با رفع برخی محدودیت ها و فراهم کردن زیرساخت های گردشگری در بنادر خوزستان ، رغبت گردشگران برای بازدید از بنادر به خصوص در ایام نوروز بیشتر شده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار