۲۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶

تداوم روند احداث بندر صیادی در ساحل دریای عمان

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی با اشاره به پیشرفت فیزیکی پنج درصدی در احداث بندر صیادی رمین واقع در ساحل دریای عمان، مجموع اعتبارات لازم جهت تکمیل ساخت این بندر صیادی را 35 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: اعتبارات ابلاغی در سال 97 برای ادامه ساخت این بندر صیادی سه میلیارد و 987 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.
کد خبر: ۸۲۹۷۳

تداوم روند احداث بندر صیادی در ساحل دریای عمان

سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: پروژه بندر رمین واقع در ساحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان در قالب طرح احداث بنادر صیادی در حال اجرایی شدن است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه تکمیل مطالعات احداث دستک رسوب گیر، بازوی فرعی، لایروبی و نیز برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار پروژه از جمله اقدامات انجام شده در این بندر تا پایان سال گذشته بوده است، بیان داشت: تجهیز کارگاه، آزمایش سنگ و انتخاب معدن سنگ، حمل سنگ و شروع عملیات اجرایی دستک رسوبگیر و شروع عملیات لایروبی از جمله عملیات پیش بینی شده در سال 97 محسوب می شود.

وی ساخت موج شکن به طول 650 متر را از جمله ویژگی های این بندر صیادی عنوان کرد و گفت: ساخت موج شکن شامل احداث دستک رسوب گیر به طول 200 متر، اطاله بازوی اصلی به طول 150 متر و ساخت موج شکن برای توسعه بندر به طول 300 متر است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین توسعه و ترمیم اسکله موجود در بندر رمین به طول 350 متر را از دیگر ویژگی های پروژه احداث بندر رمین عنوان کرد و بیان داشت: این پروژه شامل ترمیم اسکله قدیمی به طول 150 متر و احداث اسکله جدید به طول 200 متر خواهد بود.

وی همچنین لایروبی به حجم 300 هزار متر مکعب، محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به وسعت پنج هکتار و ترمیم و توسعه ساختمان های پشتیبانی به وسعت 1000 متر مربع را از دیگر ویژگی های پروژه احداث بندر رمین در استان سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

بهشتیان در ادامه گفته های خود میزان پیشرفت فیزیکی عملیات ساخت بندر صیادی رمین را پنج درصد اعلام کرد و اذعان داشت: به منظور ساخت این بندر صیادی تا کنون سه میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی مجموع اعتبارات لازم جهت تکمیل ساخت بندر صیادی رمین در ساحل دریای عمان را 35 میلیارد تومان اعلام کرد و بیان داشت: اعتبارات ابلاغی در سال 97 برای ادامه ساخت این بندر صیادی در استان سیستان و بلوچستان سه  میلیارد و 987 میلیون و 500 هزار تومان بوده است.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: همچنین اعتبارات لازم جهت تداوم روند ساخت این بندر صیادی در سال 98 حدود 12 میلیارد تومان، در سال 99  حدود 13 میلیارد تومان و در سال 1400 به میزان 10 میلیارد تومان برآورد شده است.

پرونده احداث بندر صیادی زرآباد امسال بسته می شود

وی در ادامه گفته های خود به پروژه بندر صیادی زرآباد به عنوان یکی دیگر از پروژه های احداث بنادر صیادی در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد و بیان داشت: عملیات ساخت این بندر به عنوان یکی از بزرگترین بنادر صیادی کشور در سال گذشته به طور کامل به اتمام رسیده است.

بهشتیان با اشاره به اینکه هم اکنون بندر صیادی زرآباد مورد بهره برداری قرار گرفته است، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، امسال مانده مطالبات پیمانکار بخش خصوصی به طور کامل پرداخت خواهد شد تا به این ترتیب پرونده این پروژه بندر صیادی به طور کامل بسته شود.

به گفته وی، لایروبی مرحله اول شامل 250 هزار متر مکعب، لایروبی مرحله دوم شامل 250 هزار متر مکعب، احداث موج شکن های اصلی و فرعی به طول 1700 متر، احداث دستک رسوب گیر به طول 450 متر، احداث اسکله لنج به طول 120 متر و اسکله قایق ها به طول 50 متر از جمله ویژگی های بندر صیادی زرآباد محسوب می شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران عنوان کرد: همچنین محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی به مساحت 20 هزار متر مربع و احداث ساختمان ها و تاسیسات پشتیبانی به وسعت  2380 متر مربع از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بندر صیادی محسوب می شود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: در قالب پروژه احداث بندر صیادی زرآباد در ساحل دریای عمان، راه دسترسی به بندر صیادی زرآباد شامل زرآباد- روستای گالک به طول 15 کیلومتر و نیز راه دسترسی از بندر تا روستای کلات به طول تقریبی چهار کیلومتر نیز ساخته شده است.    

ارسال نظرات
آخرین اخبار