۱۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

لغو محدودیت سرعت قایق های تفریحی در دریای خزر

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از لغو محدودیت سرعت قایق های تفریحی در دریای خزر توسط شورای ویژه امنیت مرزی به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردمی استان خبر داد.
کد خبر: ۸۲۹۷۲

لغو محدودیت سرعت قایق های تفریحی در دریای خزر

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: محدودیت سرعت قایق های تفریحی در دریای خزر توسط شورای ویژه امنیت مرزی لغو شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران گفت: این امر تاثیر بسزایی در رونق گردشگری دریایی منطقه خواهد داشت.

به گفته وی، پیش از لغو این امر، قایق های تندرو به دلیل محدودیت سرعت امکان تردد در دریای خزر را نداشتند که این امر در گردشگری دریای خزر تاثیر منفی گذاشته بود.

این مقام مسئول در استان مازندران، تاکید کرد: لغو قانون محدودیت سرعت قایق های تفریحی در دریای خزر از جمله مهمترین مطالبات مردم بود که با پیگیری مسئولان استان به سرانجام رسید.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران خاطرنشان ساخت: در صورت همکاری دستگاه های مختلف مرتبط با امور دریایی و ساحلی می توانیم به توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی و ساحلی در دریای خزر بیش از پیش امیدوار باشیم.

فرزانه تصریح کرد: توسعه توریسم ساحلی و دریایی در سواحل دریای خزر، اشتغال خوب و پایداری را برای جامعه محلی به دنبال خواهد داشت که امیدواریم شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی خاطرنشان ساخت: همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم، هم اکنون شاهد افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه ایجاد انواع امکانات مرتبط با توریسم دریایی و ساحلی در نقاط ساحلی مختلف استان مازندارن هستیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران در ادامه تاکید کرد: در این راستا ،چندین مجوز برای ساخت مارینا صادر شده است که در آینده ای نه چندان دور شاهد آغاز عملیات اجرایی آنها خواهیم بود.

این مقام مسئول در استان مازندران، همچنین از انجام برنامه ریزی ها جهت راه اندازی شناورهای تفریحی در آب های دریای خزر در بنادر فعلی استان خبر داد و گفت: ایجاد اسکله تفریحی و راه اندازی شناورهای تفریحی به عنوان یکی از نخستین زیرساخت های لازم در بخش توریسم دریایی محسوب می شود.

وی اظهار امیدواری کرد: بتوانیم از سایر ظرفیت های دریا از جمله صید و صیادی و پرورش ماهیان دریایی در قفس در راستای توسعه توریسم دریایی بهره مند شویم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار