۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۱
معاون اقتصادی منطقه آزاد چابهار:

بانک های افغانستانی به چابهار می آیند

بانک های افغانستانی به چابهار می آیند
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: مشکل قرنطینه محصولات کشاورزی افغانستان برای ترانزیت از طریق بندر چابهار حل شد.
کد خبر: ۸۲۹۶۰
به گزارش مانا، غلام‌رضا پناه از حل مشکل قرنطینه محصولات کشاورزی افغانستان برای ترانزیت از طریق بندر چابهار خبر داد و اظهار کرد: میوه‌های صادراتی افغانستان حالا به راحتی می‌توانند از این مسیر ترانزیت شود.
وی با تاکید بر اینکه صادرات و ترانزیت میوه‌های تازه افغانستان یک کالای صادراتی مهم از این کشور است افزود: مشکلی در بحث قرنطینه محصولات نباتی داشتیم که آن را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی حل کردیم و عملا در حال حاضر مشکلی در این بخش نداریم تاجران افغانستان می‌توانند برای ترانزیت محصولات خود، از این مسیر با کمترین هزینه استفاده کنند.
پناه در مورد ظرفیت‌های سردخانه‌ای منطقه آزاد چابهار نیز خاطرنشان کرد: منطقه آزاد سردخانه‌ای چهار هزار تنی دارد که می‌تواند در اختیار تاجران افغانستان قرار بدهد.
به گفته این مقام مسئول سرمایه‌گذارانی نیز در منطقه آزاد چابهار در حال ساخت سردخانه هستند که به زودی ظرفیت سردخانه‌ای این منطقه را افزایش می دهد.
 معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد چابهار در ادامه اظهارات خود در مورد ایجاد نمایندگی بانک‌های افغانستان در منطقه آزاد چابهار نیز تصریح کرد: همه بانک‌های ایرانی در چابهار شعبه دارند به همین دلیل بانک های افغانستانی محدودیتی در ارتباط با بانک‌های ایرانی ندارند.
 به گفته پناه، سه بانک از افغانستان برای حضور در چابهار درخواست ایجاد نمایندگی کرده‌اند که منطقه آزاد چابهار مقدمات این حضور را فراهم کرده است.
وی در این زمینه خاطر نشان کرد: این بانک ها می‌بایست مجوزهای لازم را از بانک مرکزی ایران دریافت کنند تا بتوانند در چابهار شعب خود را افتتاح کنند.
 پناه از "غضنفر بانک" به عنوان یکی از این سه بانک افغانستانی نام برد که پی‌گیری‌هایشان به مراحل نهایی رسیده است.
وی تصریح کرد: برای تقویت مبادلات از طریق بندر چابهار، تجار و بانک‌های افغانی باید روند ایجاد نمایندگی‌های بانک‌های افغانستان را در این منطقه تسریع کنند تا شاهد حضور بانک‌های افغانی در چابهار باشیم و سرمایه‌گذاران افغان در انتقال پول راحت باشند.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار