۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷

مشکل تامین سوخت شناورهای اروندکنار حل می شود

عضوکمیسیون اقتصادی و نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکل تامین سوخت شناورهای باری و صیادی بندر اروندکنار حل می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۹۵۶

مشکل تامین سوخت شناورهای اروندکنار حل می شود

عامر کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در خصوص تامین سوخت مورد نیاز کشتی ها و لنج های باری فعال در اروندکنار اقدامات خوبی انجام شده که وزارتخانه های نفت، کشور و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و سوخت در این باره کمک رسان خواهند بود.

وی گفت: سوخت به میزان مورد نیاز دریانوردان اروندکناری به نرخ یارانه ای عرضه می شود تا معیشت آنان به خطر نیفتد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در ماه های اخیر بسیاری از ملوانان بنادر آبادان و خرمشهر از نحوه توزیع و سهمیه سوخت ناخرسند بودند به دریانوردان منطقه اطمینان داد مشکل سوخت شناورهای به زودی حل و فصل می شود.

کعبی با اشاره به قاچاق سوخت در ماه های اخیر که با نوسانات ارزی تشدید شده است خواستار نظارت جدی در توزیع سوخت و برخورد مرزبانی با پدیده قاچاق سوخت شد.

وی وضعیت قاچاق سوخت در آب های جنوبی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس را نگران کننده توصیف کرد و افزود: عده ای سودجو تنها به منافع خود فکر می کنند و سرمایه ملی را به تاراج می برند.

در سال جاری بیش از یک میلیون لیتر سوخت حین خروج از کشور در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس کشف و توقیف شده است.

قاچاقچیان در قبال قاچاق این سرمایه ملی، سود نامشروع زیادی به جیب می زنند.

استان خوزستان با 500 کیلومترساحل همواره با پدیده قاچاق کالا و سوخت مواجه بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار