۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی سازمان بنادر اعلام کرد؛

همایش ارگان های دریایی محل هم اندیشی جامعه دریایی

مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بیست و ششمین همایش هماهنگی ارگان‌های دریایی با شعار "کشتیرانی بهتر در راستای توسعه دریایی کشور" برگزار می شود.
کد خبر: ۸۲۹۵۱

علی اکبر مرزبان در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه همایش همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور در بیست و ششمین دوره خود در شهر تهران و با میزبانی سازمان بنادر و دریانوردی برگزار خواهد شد، خاطر نشان کرد: همایش امسال در تاریخ 28 بهمن ماه جاری و با شعار "کشتیرانی بهتر در راستای توسعه دریایی کشور" در محل سالن همایش مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزاری می شود.
وی با اشاره به اینکه هر چند بخش دریایی کشور به مناسبت های مختلف گرد هم جمع می شوند و به رایزنی می پردازند افزود: در این میان همایش ارگان های دریایی چتری بزرگ است که تمام دست اندرکاران و مجموعه دریایی کشور ذیل آن گرد آمده و به تشریک مساعی و ایجاد هماهنگی بیشتر می‌پردازند.
 مرزبان دبیرخانه دائم همایش هماهنگی ارگان های دریایی را فرصتی مناسب برای این بخش در جهت ایجاد همگرایی بیشتر ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: این دبیرخانه می‌تواند محلی برای هم‌اندیشی و هماهنگی بین ارگان‌های دریایی به همراه بخش خصوصی باشد.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه اظهارات خود به بیست و ششمین همایش ارگان هایی دریایی پرداخت و در این باره گفت: همایش بیست و ششم یک روزه است و از ساعت 8 صبح تا ساعت 18 روز 29 بهمن ماه جاری برگزار می شود.
وی با اعلام اینکه همانند سال های گذشته جمعی از مقامات کشوری و لشکری در این همایش حضور خواهند داشت، تصریح کرد: روسا، مدیران، دریانوردان، کارشناسان و دیگر دست اندرکاران بخش دریایی به همراه شرکت ها و فعالان این بخش در این مراسم حضور فعال خواهند داشت.
این مقام مسئول، برگزاری همایش هماهنگی ارگان های دریایی را امری گروهی دانست که در خانواده دریایی کشور رخ می‌دهد و افزود: به همین دلیل ضمن اینکه 30 درصد از هزینه مراسم را میزبان تقبل می‌کند اما 70 درصد باقی‌مانده را تمامی ارگان‌ها و فعالان بخش دریایی با پرداخت حق عضویت تامین می‌کنند.
مرزبان در تشریح برنامه‌های همایش بیست و ششم خاطر نشان کرد: در این همایش پنل های تخصصی با حضور کارشناسان برگزار می شود.
وی در این زمینه ادامه داد: با توجه به اهمیت جایگاه دریانوردان، در نخسین پنل تخصصی مباحث آموزش، اشتغال، اجرای کنوانسیون MLC و حقوق دریانوردان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
مدیرکل امور دریانوردان و سازمان‌های تخصصی بین‌المللی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه کارگروه این پنل از مدتی قبل تشکیل شده است، گفت: در پنل مورد اشاره ارتقاء کیفیت آموزش و موضوع کارورزی دریانوردان به علاوه مسائل مربوط به حقوق و رفاهیات آنها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
به گفته مرزبان ریاست این پنل را دکتر محمود نصیری رئیس دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی چابهار بر عهده دارد.
وی درباره دیگر پنلی که قرار است در بیست و ششمین همایش ارگان های دریایی برگزار شود، اظهار داشت: الزامات کشتیرانی بهتر، فرصت ها و موانع پیش رو موضوع پنل دوم در همایش است.
مرزبان با بیان اینکه محورهای این پنل نوسازی شناورها، ایمنی شناورها و امنیت دریانوردی است، افزود: در این پنل در اولویت اول امنیت دریانوردی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
وی خاطر نشان کرد: کارگروه پنل مورد اشاره طی ماه های قبل تشکیل شده است که ریاست آن را دکتر هادی حق شناس معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر عهده دارد.
این مدیر در سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه با بیان اینکه انتظار این است که اعضای دبیرخانه همایش هماهنگی ارگان های دریایی در این پنل های تخصصی حضور فعال داشته باشند، تصریح کرد: این پنل ها فرصتی است تا دیدگاه ها و نظرات به علاوه چالش های پیش روی آنها مطرح و مورد بررسی قرار بگیرد.
وی هدف برگزاری پنل های تخصصی در این همایش را بهبود فرآیندها و روش‌ها دانست و بیان داشت: با مشارکت در این پنل ها انتظار داریم که به رفع چالش ها کمک شده و توانمندی های بخش دریای کشور ارتقاء یابد.
مرزبان در پایان با اشاره به اینکه برای حضور در بیست وششمین همایش هماهنگی ارگان های دریایی کشور 450 نفر دعوت شده و برای حضور در این همایش اعلام آمادگی کرده اند، گفت: امیدواریم مدعوین در بحث های تخصصی همایش حضور فعال داشته باشند چرا که همایش متعلق به یک ارگان خاص نیست و به تمام اعضای خانواده دریایی کشور متعلق است.
 
  
ارسال نظرات
آخرین اخبار