۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴

طرح استفاده از باتری هیبریدی در بندر هامبورگ کلید خورد

طرح جایگزینی باتری های هیبریدی به جای سوخت فسیلی به منظور کاهش مصرف سوخت در بخشی از عملیات ناوبری بندر هامبورگ آغاز شد.
کد خبر: ۸۲۹۴۸

طرح استفاده از باتری هیبریدی در بندر هامبورگ کلید خورد

به گزارش گروه بین الملل مانا، بندر هامبورگ اعلام کرد عملیات ناوبری بخشی از تجهیرات موتوری این بندر به موتورهای ترکیبی سازگار با محیط زیست تبدیل شده که انرژی آنها از طریق باتری های هیبریدی تامین می شود.

این گزارش حاکی است این تجهیزات عملیات جابه جایی را بین کشتی و بندر، ترمینال راه آهن، ترمینال کانتینری و محدوده اپراتوری بندر آغاز کرده است.

این فن آوری که توسط شرکت های Konecranes و burg Wurz صورت گرفته به طور قابل توجهی باعث کاهش انتشار گاز co2، اسید نیتریک و ذرات معلق جامد می شوند .این طرح در راستای دستیابی بندر هامبورگ به حمل و نقل سبز صورت می گیرد که علاوه بر کاهش هزینه سوخت باعث پایین آمدن میزان آلاینده ها وهوای پاک محیط بندر می شود.

شرکت سازنده پیش بینی کرده است با استفاده از این روش حداقل سالانه 50 تن از میزان co2 کاسته می شود .دکتر "توماس کچ" مدیر عامل شرکتCTT)Certified Technical Trainer) در این زمینه گفت: هدف از به کارگیری چنین تجهیزاتی کاهش 30 درصدی گاز co2 تا سال 2020 میلادی خواهد بود.

گفتنی است در صورت موفقیت این طرح که شرکت های سازنده آن را تضمین کرده اند سایر تجهیزات نیز به مرور زمان نسبت به تغییر سوخت اقدام خواهند کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار