۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
دبیر کل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران:

مشکلی برای صادرات و واردات کشور نداریم

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با بیان اینکه شرکت‌های خارجی بنادر را به سبب اعمال تحریم‌ها ترک کرده‌اند گفت: در حالی که توانمندی تخلیه و بارگیری کالا در بنادر افزایش یافته ولی به سبب تحریم‌ها واردات کالای کانتینری 30 درصد و غیر کانتینری 20 درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۸۲۹۴۰

مشکلی برای صادرات و واردات کشور نداریم

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، مسعود پل‌مه در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه  بنادر و دریانوردی در بوشهر با بیان اینکه هم اکنون 270 شرکت عضو انجمن کشتیرانی هستند اظهار داشت: 99 درصد فعالیت های بندری کشور توسط شرکت های عضو انجمن کشتیرانی انجام می شود.

وی با بیان اینکه بندر و دریا سرمنشا تحول و توسعه اقتصادی در کشورها تلقی می شود گفت: توانمندی زیرساختی در عرصه تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور افزایش یافته است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران افزود: خوشبختانه با سیاست‌های شایسته‌ای که سازمان بنادر و دریانوردی اعمال کرده و برنامه‌ریزی خوبی که در ادوار گذشته در بنادر انجام شده توانمندی تخلیه و بارگیری کالاهای خشک، مایع و کانتینر افزایش یافته است.

پل‌مه به تحریم‌ها و نقش آن در فعالیت تخلیه و بارگیری کالا پرداخت و خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تهدیدات تحریم‌های یک طرفه آمریکا و هم پیمانانش، واردات کالا در بنادر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: کاهش واردات در حوزه کانتینری 30 درصد و غیر کانتینری 20 درصد در 10 ماه امسال ثبت شده اما  در عین اینکه این کاهش مشکلی برای صادرات و واردات کشور نداشته‌ایم و این میزان کاهش به سبب عدم حضور شرکت‌های خارجی در همراهی با تحریم‌ها یا در نگرانی از اعمال تهدیدات تحریم‌ها علیه بنگاه اقتصاد خودشان بوده است.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره به هزینه‌های اعمال شده در بنادر تصریح کرد: در مورد هزینه‌های تخلیه و بارگیری بنادر و صورت حساب‌هایی که صادر می‌شود مشکلات انتقال ارز در کشور وجود دارد که به واسطه تابعی از تحریم‌ها شکل گرفته است.

پل‌مه کاهش هزینه‌‌های بندری را یکی از افق‌های دید این انجمن دانست و خاطر نشان کرد: یکی از افق‌های دید انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران کاهش هزینه به منظور افزایش مبادلات و فعالیت‌های بازرگانی است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار