۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

رشد مستمر منابع انرژی تجدیدپذیر

رشد مستمر منابع انرژی تجدیدپذیر
اداره اطلاعات انرژی آمریکا چشم انداز سالانه خود را منتشر کرد و به بررسی فرضیه‌های قدرتمند کلیدی پرداخت.
کد خبر: ۸۲۹۳۴
به گزارش گروه بین الملل مانا و به نقل از اداره اطلاعات انرژی آمریکا موسوم به EIA، توسعه مستمر و قابل توجهی برای نفت سبک و شیل آمریکا به همراه منابع گاز طبیعی پیش بینی می‌شود و رشد بهره مندی از منابع انرژی تجدیدپذیر نیز در بازار حاکم خواهد بود.
بر اساس این گزارش، آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی میزان صادرات انرژی را در مقایسه با واردات آن افزایش می‌دهد و تا سال ۲۰۵۰ میلادی به بزرگترین و خالص‌ترین صادرکننده انرژی تبدیل می‌شود. رشد صادرات انرژی بیشتر در گرو صادرات محصولات پتروشیمی شامل نفت خام و LNG است. 
افزون برآن، EIA بر تاثیر قیمت مستمر پایین گاز طبیعی و کاهش هزینه‌های انرژی تجدیدپذیر در سبد سوخت تاکید دارد. گاز طبیعی همچنان بالاترین سهم را در تولید دارد و این روند در حال افزایش است و پیش بینی شده از ۳۴ درصد در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۳۹ درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی برسد. همچنین سهم منابع تجدید پذیر مانند نیروی محرک آب از ۱۸ درصد در سال گذشته به ۳۱ درصد تا سال ۲۰۵۰ میلادی می‌رسد چراکه تولید نیروی خورشیدی و بادی با افزایش همراه می‌شود. 
آمریکا روند رشد خود را ادامه می‌دهد تا به بالاترین رکورد تولید گاز طبیعی و نفت دست یابد. تولید نفت خام آمریکا رکورد سالانه را تا اواسط ۲۰۲۰ میلادی می‌شکند و تا سال ۲۰۴۰ میلادی بزرگترین تولید کننده نفت خام جهان با تولید ۱۴ میلیون بشکه در روز خواهد شد. استمرار پیشرفت نفت و منابع گازی شیل رشد گاز طبیعی و NGPL را دربرخواهد داشت به گونه‌ای که میزان تولید آنها تا سال ۲۰۳۰ میلادی به 6 میلیارد بشکه در روز می‌رسد. 
تولید گاز طبیعی خشک نیز تا سال ۲۰۵۰ میلادی به ۴۳ تریلیارد مترمکعب می‌رسد. در این میان سرعت رشد NGPL از دیگر انواع سوخت‌های فسیلی سریع‌تر است و یک سوم حجم کلی تولیدات مایع آمریکا را به خود اختصاص می‌دهد.
صادرات خالص گاز طبیعی آمریکا به دنبال افزایش قابل توجه صادرات LNG با رشد همراه می‌شود. در این میان میزان صادرات LNG و خطوط لوله این کشور به کانادا و مکزیک تا سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش می‌یابد و پس از آن تا سال ۲۰۵۰ میلادی روندی ثابت و پایدار را در پیش می‌گیرد، زیرا قیمت گاز طبیعی مایع کاهش یافته و در مسیری نزولی به حرکت ادامه می‌دهد. این امر زمینه لازم برای رقابتی کردن گاز طبیعی آمریکا را در آمریکای شمالی و بازار‌های جهانی فراهم می‌کند.
افزون برآن، افزایش کارآمدی انرژی در بخش‌های نهایی مصرف کننده موجب می‌شود تا مصرف انرژی امریکا حتی در حالتی که اقتصاد این کشور توسعه یابد، تا حدودی پایدار باقی بماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار