۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴

رولزرویس و اینتل دنیای کشتیرانی را تغییر می دهند

رولزرویس و اینتل دنیای کشتیرانی را تغییر می دهند
شرکت بریتانیایی "رولز رویس "با شرکت تجهیزات رایانه‌ای و غول تکنولوژی چند ملیتی آمریکایی "اینتل" برای ساخت کشتی های اتوماتیکی مشارکت می کند.
کد خبر: ۸۲۹۱۰

به گزارش گروه بین الملل مانا، شرکت بریتانیایی رولز- رویس (Rolls-Royce) همکاری مشترکی را با شرکت تجهیزات رایانه‌ای وغول تکنولوژی چند ملیتی آمریکایی اینتل (Intel) در راستای توسعه بیشتر سیستم های شناور اتوماتیک و همچنین ارائه طرح هایی برای تکنولوژی های کشتیرانی هوشمند آغاز کرده است. هدف ازاین تکنولوژی ها امن تر کردن کشتیرانی تجاری است.

شایان ذکراست: اینتل (Intel) شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی است که در زمینه تولید سخت‌ افزارهای رایانه، کارت شبکه، بلوتوث و حافظه‌های فلش، همچنین انواع ریز پردازنده ها، نیم‌ رساناها، مدارهای مجتمع، واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می کند. همچنین رولز- رویس که برای بیشتر افراد با خودروهای لوکس شناخته می‌شود، در زمینه صنعت هواپیما فعالیت می کند و یکی از محرک های اصلی ابداع و نوآوری در حوزه حمل و نقل دریایی نیز به شمار می آید.

این گزارش ادامه داد: از یک سو مهارت و تخصص شرکت رولز- رویس در بخش کشتیرانی و حمل و نقل دریایی و از سوی دیگر قابلیت های مهندسی سیستم ها و اجزای شرکت اینتل، دست به دست هم خواهند داد تا سیستم های جدید هوشمند، متصل و داده محور برای مالکان، اپراتورها، مالکان کارگو و بنادر طراحی شود. در طراحی این سیستم ها امنیت حرف نخست را می زند.

شرکت های مذکور اعلام کردند که سیستم های جدید هوشمند از مرکز داده (Data Center) و قابلیت های مبتنی برهوش مصنوعی (Artificial Intelligence) برخوردار خواهند بود، همچنین رایانش مرزی یا اج (Edge Computing ) را برای مدیریت مستقل ناوبری، کشف موانع و ارتباطات به کار می گیرند.

دیتا سنتر یا مرکز داده (Data Center) به مجموعه‌ای از سرویس دهنده ها، زیرساخت‌های ارتباطی- امنیتی و تجهیزات الکترونیکی گفته می‌شود که برای ارائه، نگهداری و پشتیبانی از سرویس‌های تحت شبکه (اینترنت - اینترانت - اکسترانت) به خدمت گرفته می‌شوند.

همچنین رایانش مرزی یا اج (Edge Computing )، یک سرویس است که به شما امکان می دهد در موقعیت های جغرافیایی مختلف و به منظور دستیابی به مقیاس های مشخص، به محاسبه و رایانش بپردازید و از طریق پردازش داده هایی که به لحاظ جغرافیایی به کاربران و یا منبع داده نزدیک ترهستند، محاسبات و رایانش مؤثرتر و کارآمدتری را اجرا کنید. ناگفته نماند رایانش ترجمه کلمه "Computing" است که در بعضی متون به جای رایانش از محاسبات و پردازش استفاده می شود.

لازم به ذکراست: طراحی های جدید به مالکان در اتوماتیکی کردن ناوبری، هدایت کشتی ها و همچنین عملیات آنها کمک خواهد کرد، افزون براین فرصت خطای انسانی را کاهش و به خدمه ها اجازه می دهد تا بر انجام تکالیف ارزشمند تر متمرکز شوند.

"کوین دفی" مدیر مهندسی، فناوری و اطلاعات کشتی رولزرویس ضمن ابراز خرسندی از این توافق با اینتل گفت: به دنبال همکاری در راستای توسعه تکنولوژی ها و محصولات جدید موجود هستیم، همکاری که نقش مهمی را درعملیات امن کشتی های اتوماتیک برعهده خواهد داشت.

این گزارش در پایان نوشت: استفاده از فناوری خودران و کنترل از راه  دور کشتی‌ها می‌تواند ایمنی را به  طور قابل توجهی افزایش دهد وهمچنین افزایش کارایی ناوگان را به ارمغان آورد، اما یکی از بزرگترین چالش‌ها در این زمینه، طراحی پردازش گرهایی است که بتوانند حجم وسیعی از داده‌های تولید شده توسط  سیستم‌های مختلف کشتی را ضبط و مدیریت کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار