۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

امیدواری به الحاق بنادر اروندکنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند

فرماندار آبادان گفت: الحاق بنادر اروندکنار و چوئبده به منطقه آزاد اروند از مطالبات و خواسته های اصلی مردم این دو بندر استراتژیک است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۹۰۹

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کارگروه های تخصصی ، بررسی های لازم را برای گسترش منطقه آزاد اروند تا اروندکنار و چوئبده انجام داده و امید است این منطقه نیز به محدوده منطقه آزاد تجاری اروند الحاق شود.

وی گفت: به زودی نتیجه بررسی گروه کارشناسی اعزامی از دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور به منطقه اعلام خواهد شد.

فرماندار آبادان در ادامه با اشاره به اینکه الحاق بنادر چوئبده و اروندکنار می تواند این دو بندر را به قطب صادرات منطقه آزاد اروند تبدیل کند افزود: دسترسی مناسب تر به کشورهای حوزه خلیج فارس ، توسعه مراودات تجاری با کشورهای جهان ، صنایع کشتی سازی و نزدیکی به بندر فاو عراق ازمزیت های این دو بندر است.

موسوی افزود: نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در حال رایزنی با مسئولان ارشد کشور از جمله رئیس جمهوری هستند تا الحاق بنادر چوئبده و اروندکنار هرچه زودترمحقق شود.

وی خاطر نشان کرد: منطقه آزاد اروند جزو بدنه دولت است و برای گسترش محدوده نیازمند برخی امکانات دولتی است.

وی با اشاره به راه اندازی بازارچه مرزی اروندکنار گفت: راه اندازی این بازارچه در دستور کار قرار گرفته و پیش بینی می شود با راه اندازی آن شهر بندری اروندکناراز وضعیت رکود فعلی خارج شود.

فرماندار آبادان با اشاره به ضرورت  راه اندازی خط دریایی اروندکنار با بندر فاو عراق گفت: با توجه به نزدیکی این دو بندر ، می توان کالاهای مورد نیاز عراق را از طریق فاو صادر کرد.

بندر اروندکنار حدود 800 متر با  بندر فاو عراق فاصله دارد و نزدیک ترین بندر کشور به کویت است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار