۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

بازدید نمایندگان مجلس از روند اجرای توسعه بنادر چابهار

اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از امکانات و قابلیت های ترانزیتی و صادراتی بنادر شهید کلانتری و شهید بهشتی چابهار دیدن کردند.
کد خبر: ۸۲۹۰۳
به گزارش مانا، بازدید کمیسیون عمران مجلس از زیر ساخت ها و پتانسیل های بندر چابهار در حالی صورت گرفت که بر اساس سیاست های کلی برنامه ششم، "توسعه محور شرق از چابهار تا خرمشهر " از جمله اولویت های راهبردی دولت قلمداد می شود.
 طرح توسعه بنادر چابهار و به موازت آن توسعه سواحل مکران با هدف " تغییر سهم تجارت دریایی ایران " در منطقه و فرامنطقه در دست انجام است.
رضایی کوچی؛ رئیس‌ کمیسیون عمران مجلس پیش از این از حمایت های قانونی قوه قانون گذاری از طرح های توسعه ای و زیرساختی دولت در حوزه های بندری و دریایی تاکید کرده بود.
بر اساس این گزارش، بازدید کمیسیون عمران از برنامه ها و رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی در چابهار ، در همین راستا و با هدف " طرح مشکلات و موانع این سازمان در بخش های دریایی و بندری چابهار " و " بررسی راهکارهای قانونی ارتقای جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه" برنامه ریزی و انجام شد.
شایان ذکر است، با امضای تفاهم نامه سه جانبه میان ایران ، هند و افغانستان و تاسیس " دالان چابهار " شاهد رونق تجارت در این بندر و اقبال خطوط  کشتیرانی برای حمل بار و محمولات از بنادر هند به مقصد افغانستان از طریق بندر چابهار هستیم.
توسعه حمل و نقل چند وجهی و تسهیل و تسریع کریدور چابهار از دیگر برنامه های توسعه ای سازمان بنادر در چابهار و سواحل مکران است که به رفع چالش های قانونی و زیر بنایی و حمایت های همه جانبه مجلس شورای اسلامی نیاز دارد.
در برنامه بازدید یک روزه کمیسیون عمران مجلس از بندر چابهار ، همچنین نشستی به منظور بررسی موانع و چالش های توسعه بندر شهید بهشتی با حضور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی صورت می گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار