۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

وزیر نفت از فاز 13 پارس جنوبی بازدید کرد

وزیر نفت و هیئت همراه صبح امروز در جریان سفر به عسلویه از فاز 13 پارس جنوبی بازید کرد.
کد خبر: ۸۲۸۹۹

به گزارش خبرنگار مانا از بوشهر، بیژن نامدار زنگنه صبح امروز وارد فرودگاه بین المللی خلیج فارس عسلویه شد و مورد استقبال مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس، مدیر عامل شرکت ملی نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفت.

وزیر نفت در بدو ورود با تاکید بر تکمیل فازهای باقی مانده پارس جنوبی اظهار داشت: در این سفر ضمن بازدید از طرح‌های توسعه‌ای صنعت نفت در منطقه پارس جنوبی نشستی با مسئولان این منطقه برگزار می‌شود.

در این بازدید مجری فاز 13 پارس جنوبی با بیان اینکه این فاز با توانمندی نیروهای متخصص ایرانی طراحی، اجرا و راه‌اندازی شده است اظهار داشت: فاز 13 پارس جنوبی برای تولید 56 میلیون متر مکعب گاز غنی از میدان مشترک پارس جنوبی طراحی شده است.

پیام معتمد تولید گاز متان، مایع، اتان، میعانات گازی و گوگرد را از دیگر تولیدات فاز 13 دانست و افزود: چهار ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه به‌ طور کامل با تلاش متخصصان داخلی صنعت نفت در مدار بهره‌ برداری قرار گرفته و آماده دریافت گاز از بخش دریا و خشکی هستند.

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان بهمن‌ماه با ظرفیت کامل وارد مدار می‌شود تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی با افتتاح سکوهای گازی نصب شده شیرین‌سازی روزانه 56 میلیون متر مکعب گاز در پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی تا پایان بهمن ماه آغاز می‌شود.

معتمد افزود: همزمان با ورود گاز ترش به پالایشگاه، این واحدها آماده سرویس‌دهی بوده و میعانات گازی به عنوان یکی از محصولات جدید تولیدی پالایشگاه فاز 13 در مخازن ویژه خود ذخیره‌ سازی می‌شود.

مجری فاز 13 پارس جنوبی با اشاره به آمادگی تولید اتان از نخستین ردیف واحد تولید اتان پالایشگاه این طرح، گفت: این واحد پیش از این راه‌اندازی شده و پالایشگاه فاز 13 به خط لوله انتقال اتان پارس2 به مجتمع‌های پتروشیمی متصل شده است.

وی به دیگر محصول تولیدی پالایشگاه فاز 13 پارس جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از چهار ردیف بازیافت گوگرد در مدار تولید قرار دارد و روزانه از سوختن بیش از 600 تن گاز اسیدی در مشعل‌ها جلوگیری می‌کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار