۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸

نرخ خدمات توریسم دریایی در کشور گران نیست

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در سواحل و دریاهای شمال و جنوب کشور توسعه و ساماندهی سواحل در دستور کار قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۲۸۹۶

نرخ خدمات توریسم دریایی در کشور گران نیست

حسين اله بداشتي در گفتگو با خبرنگار مانا در خصوص چشم انداز سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در حوزه توریسم دریایی اذعان داشت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم بخشی از صنعت گردشگری کشور را به حوزه سواحل و دریا اختصاص دهیم که این امر در سند جامع گردشگری کشور دیده شده است.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: بر اساس برنامه ششم توسعه، سند جامع گردشگری کشور در سال اول برنامه ششم تهیه شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تصویب نهایی این سند باشیم.

به گفته این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اجرایی شدن موارد مورد مطالعه در سند جامع گردشگری کشور، تحول صنعت توریسم کشور را به دنبال خواهد داشت که امیدواریم شاهد عملیاتی شدن این مهم باشیم.

بداشتی در ادامه گفته های خود تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های موجود در سواحل و دریاهای شمال و جنوب کشور توسعه و ساماندهی سواحل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت های لازم در بخش توریسم دریایی، خاطرنشان ساخت: در بحث ساماندهی تمام موارد مرتبط با این امر از جمله آزادسازی سواحل، مدیریت سواحل، تفکیک وظایف و اختیارات دستگاه ها و موارد محیط زیست دیده شده است.

وی در خصوص وضعیت فعلی توریسم دریایی کشور گفت: هم اکنون شاهد رجوع تعداد زیادی سرمایه گذار بخش خصوصی به سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جهت سرمایه گذاری در سواحل شمالی و جنوبی کشور با هدف توریسم دریایی هستیم.

مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، گفت: از سوی دیگر، شهرداری های شهرستان های ساحلی نیز همواره نسبت به ایجاد امکانات مناسب توریسم ساحلی و دریایی نهایت تلاش خود را انجام می دهند.

بداشتی همچنین از دیگر اقدامات قابل توجه فعلی در زمینه توریسم دریایی را مطالعات توریسم سواحل مکران بیان کرد و اظهار داشت: هم اکنون توسعه توریسم در سواحل مکران به عنوان یک طرح کلان ملی در حال انجام است.

وی همچنین از ایجاد امکانات مناسب توریسم دریایی در قسمت های مختلف سواحل استان خوزستان خبر داد و گفت: طی همکاری های مشترکی که ما بین سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سازمان بنادر و دریانوردی صورت گرفته هم اکنون اقدامات قابل توجهی در زمینه بکارگیری شناورهای تفریحی در آب های ساحلی این استان در حال انجام است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در ادامه گفته های خود به ساخت اسکله های تفریحی، پارک های آبی، پلاژ ها و سایر امکانات تفریحی در سواحل و جزایر جنوبی کشور اشاره کرد.

افزایش سرمایه گذاری در توریسم دریایی خزر

بداشتی در خصوص توریسم دریایی در دریای خزر نیز اظهار داشت: هم اکنون طرح های سرمایه گذاری بسیاری در رابطه با راه اندازی شناورهای تفریحی در دریای خزر وجود دارد.

وی از همکاری گروهی از سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت راه اندازی شناورهای تفریحی بین المللی در دریای خزر خبر داد و گفت: در این راستا این گروه سرمایه گذار بخش خصوصی در حال رایزنی با کشورهای حاشیه دریای خزر هستند.

نرخ خدمات توریسم دریایی در کشور گران نیست

به گفته مدیر کل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، آینده روشنی پیش روی توریسم دریایی در سال های نه چندان دور وجود دارد و این بخش از توریسم می تواند، بخش قابل توجهی از صنعت توریسم کشور را به خود اختصاص دهد.

وی در خصوص نرخ خدمات توریسم دریایی در کشور بیان داشت: نرخ خدمات توریسم دریایی در کشورمان در مقایسه با نرخ سایر خدمات گردشگری گران نیست و نرخ معقولی است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: اما از سوی دیگر با افزایش هر چه بیشتر خدمات گردشگری و افزایش رقابت بین سرمایه گذاران بخش خصوصی ، انتظار می رود نرخ این خدمات نیز به مرور زمان کاهش یابد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار