۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

مجوز ساخت 3 مارینا در سواحل مازندران صادر شد

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران از صدور مجوز نهایی برای ساخت سه مارینا در ساحل شهرستان های رامسر، نور و نوشهر خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۹۵

 

سیف الله فرزانه در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: با توجه به اینکه سواحل و دریا از جمله مهمترین پتانسیل های گردشگری استان مازندران محسوب می شود، لذا همواره توجه به  توسعه توریسم ساحلی و دریایی در این استان در دستور کار مقامات استانی قرار داشته است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ادامه داد: طی سال های اخیر شاهد افزایش رغبت سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ورود در بخش ایجاد امکانات گردشگری ساحلی و دریایی در استان بوده ایم.

وی با اشاره به وجود بروکراسی های اداری جهت اخذ مجوزهای لازم مرتبط با ساخت امکانات توریسم دریایی اظهار داشت: با این حال، شاهد افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه توریسم در استان مازندران هستیم.

این مقام مسئول در استان مازندران یکی از مهمترین اقدامات مثبت اخیر در زمینه توسعه توریسم دریایی استان مازندران را اخذ مجوزهای نهایی برای ساخت مارینا در این استان عنوان کرد.

فرزانه در ادامه گفته های خود از صدور مجوز نهایی برای ساخت سه مارینا در ساحل شهرستان های رامسر، نور و نوشهر خبر داد و اذعان داشت: این مارینا ها توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در مناطق مذکور احداث خواهد شد.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران ، بر اساس مطالعات اولیه انجام شده، حجم کل سرمایه گذاری احداث مارینا در رامسر 35 میلیارد تومان در نوشهر 30 میلیارد تومان و در نور 20 میلیارد تومان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جزئیات این سرمایه گذاری ها در زمینه چگونگی ساخت و امکاناتی که قرار است در قالب مارینا در سواحل سه شهرستان مذکور ایجاد شود به زودی اعلام خواهد شد، تاکید کرد: در این مارینا ها انواع امکانات توریسم ساحلی و دریایی نظیر مجموعه های اقامتی، اسکله تفریحی، رستوران، شناورهای تفریحی، پلاژ، ورزش های دریایی و ... ایجاد خواهد شد.

فرزانه بیان داشت: بنا به اعلام سرمایه گذاران بخش خصوصی، امکانات توریستی در ماریناها مطابق با استانداردهای روز دنیا به گردشگران داخلی و خارجی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در استان مازندران، تاکید کرد: بدون شک با ساخت و بهره برداری از ماریناهای مذکور شاهد تحول اساسی در زمینه توریسم دریایی استان مازندران به عنوان یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور خواهیم بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان مازندران همچنین از هفت مورد سرمایه گذاری دیگر در زمینه توریسم دریایی در مازندران خبر داد و اذعان داشت: این سرمایه گذاران بخش خصوصی هم اکنون در حال طی کردن مراحل لازم برای اخذ مجوزهای قانونی هستند که به محض نهایی شدن، جزئیات سرمایه گذاری ها اعلام عمومی خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با حمایت بیشتر از سرمایه گذاران بخش خصوصی بتوانیم بیش از پیش از پتانسیل های توریستی دریای خزر در راستای افزایش جذب گردشگران داخلی و خارجی و در نهایت توسعه صنعت توریسم کشور گام برداریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار