۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸

برداشت میگوی پرورشی به 42 هزار تن رسید

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران گفت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده تا پایان دی ماه امسال، 42 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان برداشت شده است.
کد خبر: ۸۲۸۹۴

 

حسینعلی عبدالحی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس آخرین آمار اخذ شده تا پایان دی ماه امسال، 42 هزار تن میگوی پرورشی از مزارع استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و گلستان برداشت شده است.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه برداشت میگو در مزارع استان هرمزگان هنوز به اتمام نرسیده است، عنوان کرد: پایان بهمن ماه امسال شاهد اتمام برداشت میگوی پرورشی در این استان خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود با اتمام برداشت میگوی پرورشی در پایان بهمن ماه، رقم نهایی تولید میگوی سال 97 به 45 هزار تن برسد.

عبدالحی با اشاره به اینکه امسال 11 هزار هکتار مزرعه میگو زیر کشت رفته که تا کنون 9 هزار و 674 هکتار از آن برداشت شده است، بیان داشت: برداشت میگو از 1250 هکتار هنوز باقی مانده که همان گونه که ذکر شد عمده این مزارع به استان هرمزگان اختصاص دارد و بخش اندکی نیز در استان بوشهر است.

وی در ادامه اذعان داشت: بنا بر آمار اخذ شده در سال 97، تولید میگو در استان بوشهر 21 هزار تن، در گلستان 2500 تن در سیستان و بلوچستان 1500 تن در خوزستان 527 تن و در هرمزگان نیز به 17 هزار تن خواهد رسید.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با اشاره به افزایش چشمگیر تولید میگوی پرورشی در سال های اخیر، اظهار داشت: سال گذشته 9 هزار و 200 هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود که این رقم امسال به 11 هزار هکتار افزایش یافت.

عبدالحی با اشاره به اینکه تولید میگوی پرورشی از برنامه ششم توسعه پیشی گرفته است، عنوان کرد: انتظار می رود سال آینده با افزایش مزارع زیر کشت، تولید میگوی پرورشی نسبت به تولید امسال افزایش بیشتری داشته باشد.

به گفته وی، این امر از طریق واگذاری اراضی میگوی مجهز به زیرساخت های لازم جهت تولید، به سرمایه گذاران بخش خصوصی از سوی سازمان شیلات ایران صورت خواهد گرفت تا به این ترتیب با افزایش اراضی زیر کشت تولید سالانه میگوی کشور سال به سال ارتقا یابد.

معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران، یادآور شد: امیدواریم مشکلاتی همچون بیماری، مانع رشد چشمگیر صنعت میگوی کشور نشود که البته پرورش دهندگان طی سال های اخیر با استفاده از دانش و تکنولوژی در امر تولید و آگاهی نسبت به چگونگی کنترل بیماری توانسته اند با معضل شیوع بیماری در مزارع پرورشی میگو مبارزه کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار