۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱

تخلیه و بارگیری 390 هزار تن کالا در بندر امیرآباد

تخلیه و بارگیری 390 هزار تن کالا در بندر امیرآباد
مدیر بنادرودریانوردی امیرآباد گفت: در دی ماه سال ۹۷، تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آب های بندر امیرآباد وارد شد که بیش از ۳۹۰ هزار تن تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید.
کد خبر: ۸۲۸۹۳
به گزارش مانا، سیاوش رضوانی درباره رکورد تخلیه و بارگیری کالا در بندر امیرآباد، افزود: در دی ماه سال ۹۷، تعداد ۱۰۰ فروند کشتی به آبهای بندرامیرآباد وارد شد که بیش از ۳۹۰ هزار تن میزان تخلیه و بارگیری کالا به ثبت رسید، این عدد در مقایسه با ۲۵۶ هزار تن مدت مشابه سال قبل از رشد حدود ۱۸ در صدی برخوردار بوده است.
وی با اشاره به اینکه میزان صادرات کالا از بندرامیرآباد به بنادر آکتائو، ترکمن باشی و ماخاچ کالا در دی ماه سال جاری بیش از ۱۰ درصد بوده است، تصریح کرد: از میزان صادرات یاد شده ، کالاهای ساختمانی با ۵۰ درصد، مصنوعات فلزی با ۱۰۰ درصد، مواد غذایی و ماشین آلات نیز با ۱۰۰ درصد و محصولات کشاورزی با بیش از ۳,۵ برابر،  از بیشترین رشد برخوردار بوده اند.
مدیر بندرامیرآباد با اشاره به آمار 10 ماهه منتهی به بهمن ماه سال جاری این بندر گفت: صادرات و واردات کالا در این مدت نسبت به 10 ماهه سال گذشته  روند رو به رشد و مثبتی داشته است و در این میان غلات با ۲۳ درصد، مواد اولیه ترکیبات شیمیایی و ماشین آلات با رشد پنج برابری، کود و سموم شیمیایی با رشد بیش از دو برابری و همچنین  کالاهای ساختمانی با ۲۲ درصد رشد  بیشترین سهم را داشته اند.
وی اذعان داشت: بندرامیرآباد به عنوان بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر رتبه نخست میزان تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات کالا و تخلیه غلات را در میان بنادر شمالی دارا  است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار