۰۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

آغاز دوباره صادرات صیفی جات از بنادر چوئبده و اروندکنار

فرماندار آبادان گفت: صادرات صیفی جات از بنادر چوئبده و اروندکنار پس از مدتی توقف ازسرگرفته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۲۸۸۸

سید زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: صادرات صیفی جات تولیدی خوزستان به علت برخی مشکلات متوقف شده بود که با رفع موانع موجود، صادرات این فراورده های کشاورزی توسط تجار محلی و با استفاده از شناورهای بومی منطقه آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس مقصد اصلی صیفی جات تولیدی خوزستان هستند افزود: ازسرگیری صادرات این محصولات سبب رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دردو بندر جنوبی آبادان شده است.

چندی پیش با ممنوعیت صادرات دام زنده از این دو بندر ، رکود در این بنادر حاکم شد.

فرماندار آبادان با بیان اینکه بنادر چوئبده و اروندکنار دو بندر صادراتی خوزستان محسوب می شوند افزود: با سرعت بخشی به اجرای پروژه های زیربنایی در این دو بندر ، صادرات کالا ازاین بنادر رونق یابد.

موسوی افزود: متاسفانه طرح های مصوب در این دو بندر یا نیمه تمام و یا بر روی کاغذ باقی مانده است که با توجه به تصویب اعتبارات مورد نیاز این پروژه ها تاخیر در اجرای آنها پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید دوباره بر لزوم توسعه و تکمیل بنادر آبادان، اروندکنار و چوئبده به صورت اجرای طرح‌های مصوب بنادر و دریانوردی تصریح کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده طرح احداث انبار دو هزار متری در بندر اروندکنار در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: بنادر چوئبده و اروندکنار ظرفیت های مناسبی برای صادرات کالاهای غیرنفتی دارند و باید از این ظرفیت ها برای عمران و توسعه این مناطق استفاده کرد.

چندی پیش الحاق این دو بندر به منطقه آزاد اروند درجریان سفرهیئت اعزامی از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور بررسی شد.

الحاق این دو بندر به محدوده منطقه آزاد اروند از خواسته ها و مطالبات اصلی مردم منطقه است.

بنادر اروندکنار و چوئبده پیش از جنگ تحمیلی از بنادر بسیار فعال و پررونق استان بودند ولی با شروع جنگ ، امکانات و زیرساخت های این دو بندر در خدمت دفاع مقدس و کمک و پشتیبانی از رزمندگان محاصره شده در شهر آبادان قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار