۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت:

تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در بندر چابهار

تخلیه و بارگیری همزمان چهار کشتی در بندر چابهار
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اولین بار عملیات تخلیه و بارگیری همزمان چهار فروند کشتی در بندر شهید بهشتی چابهار در حال انجام است.
کد خبر: ۸۲۸۷۳
به گزارش مانا، بهروز آقایی با بیان اینکه با بهره برداری از تجهیزات استراتژیک مدرن و دستگاه های مکنده غلات امکان پهلودهی و عملیات تخلیه و بارگیری همزمان انواع کشتی های حمل کالای کانتینری و فله بر با آبخور بالا در بندر چابهار فراهم شده است، خاطر نشان کرد: در این راستا هم اکنون عملیات تخلیه و بارگیری چهار فروند کشتی در این بندر در حال انجام است.
وی درباره چهار فروند کشتی مزبور گفت: به طور همزمان کشتی های کانتینری، فله بر و تانکر در این بندر پهلو داده شده و عملیات تخلیه و بارگیری آنها بدون وقفه و با سرعت در حال انجام است.
آقایی افزود: یک فروند از این کشتی ها حامل 72 هزار و 459 تن ذرت وارداتی به طور مستقیم از مبدأ برزیل است که در حال تخلیه است.
وی تخلیه کالای این کشتی از طریق بندر شهید بهشتی چابهار را برای مصارف داخلی کشور و استان های شرقی اعلام و خاطر نشان کرد: حمل و نقل کالا از طریق بندر چابهار می تواند موجب بهبود فرآیند عملیاتی، کاهش زمان حمل و قیمت تمام شده محصول برای مصرف کنندگان غلات باشد.
 به گفته آقایی دومین فروند از چهار فروند کشتی، شناور آبا است که حامل 20 هزار تن گندم کابوتاژی از مبدا بندر امام خمینی است.
 وی این کشتی را دومین محموله کابوتاژ داخلی دانست که در بندر چابهار پهلوگیری می کند.
 آقایی همچنین افزود: یک فروند کشتی کانتینری که از مقصد بندرعباس وارد این بندر شده دیگر شناوری است که تخلیه و بارگیری کانتینرهای آن با سرعت در حال انجام است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در پایان درباره کشتی تانکری نیز گفت: این تانکر نفتی حامل بیش از 31 هزار تن مواد نفتی شامل نفت گاز و بنزین از بندر لاوان است که در بندر چابهار پهلو داده شده و عملیات تخلیه آن نیز مراحل پایانی را طی می کند. 
ارسال نظرات
آخرین اخبار