۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶
یک فعال بخش دریایی با اشاره به تحریم ها:

بار اصلی حمل و نقل کشور بر دوش ناوگان ملی است

بار اصلی حمل و نقل کشور بر دوش ناوگان ملی است
مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفتکش ایران گفت: هم اکنون بار اصلی حمل و نقل دریایی تجاری کشور بر دوش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران است.
کد خبر: ۸۲۸۵۳
محمد سوری در گفتگو با خبرنگار مانا، با اشاره به اعمال تحریم های تازه بر ناوگان ملی از سوی برخی کشورهای متخاصم خاطر نشان کرد: هدف گرفتن بخش حمل و نقل کشور از سوی دشمنان نشان درجه اهمیت آن در معادلات بین المللی و اقتصادی است.
وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران با توجه به تجربه تحریم های گذشته برای هر نوع محدودیت تحریمی آماده بودند، افزود: خوشبختانه ناوگان ملی تشکیلات خوبی برای مقابله با این تحریم‌ها در اختیار دارد که بوسیله آن می تواند از این مانع عبور کند.
این فعال بخش کشتیرانی کشور موسسات داخلی که خدمات رده بندی، بیمه ای و P&I کلوب ها را ارائه می دهند را از جمله ابزارهای لازم برای مقابله با تحریم ها دانست و تصریح کرد: متاسفانه در این دوره از تحریم ها نمی توان به لحاظ قانون و مقررات بین المللی کاری صورت داد چرا که کشور تحریم کننده به هیچ کدام از این عناصر پای بند نیست و فقط به دنبال زورگویی است.
سوری این زورگویی ها را نقض آشکار معاهدات بیت المللی ارزیابی کرد و گفت: هر کشوری را که تابع این زورگویان نباشد می بایست تبعات تحریم و محدودیت را بپذیرد.
وی افزود: با این حال خوشبختانه در حال حاضر با تمهیداتی که اندیشیده شده مشکل حادی در زمینه صادرات و واردات کشور مشاهده نمی شود.
سوری تنها مشکل پیش روی ناوگان ملی را کمبود کانتینر اعلام کرد و در این زمینه بیان داشت: با قطع تردد خطوط بین المللی کانتینری به بنادر کشور تمام بار اصلی حمل و نقل دریایی تجاری کشور بر دوش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افتاده است.
این مدیر باسابقه حوزه کشتیرانی کشور اضافه کرد: با تهمیدات مدیریت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و با خرید یا اجاره کانتینرهای تازه بزودی این مشکل نیز بر طرف خواهد شد.
وی در پایان یکی دیگر از مشکلات پیش روی ناوگان ملی را ریسک های حاصل از تحریم دانست و تصریح کرد: صاحبان کالا برای مشارکت در پذیرش این ریسک ها با ناوگان ملی همراهی کنند و اجازه ندهند این ناوگان تمام بار مشکلات و موانع تحریم را به دوش بکشد.
 
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار