۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳

تخلیه و بارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی

تخلیه و بارگیری ۵۵ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از تخلیه و بارگیری بالغ بر ۵۵ میلیون و ۴۰۹ هزار و ۹۴۲ تن انواع کالا و صادرات ۲۶ میلیون تن کالای غیرنفتی از بزرگترین بندر تجاری ایران طی ۹ ماه سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۲۸۴۹

به گزارش مانا، "اله مراد عفیفی پور" مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری، ۵۵ میلیون و ۴۰۹  هزار و ۹۴۲ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران تخلیه و بارگیری شد.

وی افزود: از این میزان، ۳۶ میلیون و ۸۶۴  هزار و ۳۵۲ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۱۸ میلیون و ۵۴۵ هزار و ۵۹۰ تن نیز به فرآورده های نفتی اختصاص دارد.

صادرات غیرنفتی از ۲۵ میلیون تن فراتر رفت

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در دوره زمانی ۹ ماهه سال جاری، حجم صادرات غیرنفتی به رقم ۲۶ میلیون و ۷۴ هزار و ۱۸۳ تن رسید و همچنین سه میلیون و  ۳۸۷ هزار و ۸۷۹ تن از این کالاها نیز، ترانزیت شد.

به گفته عفیفی پور، چهار میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۶۹  تن از این گونه کالاها نیز وارد بزرگترین بندر تجاری کشور شد.

ترانشیپ دو میلیون تن کالا به بنادر منطقه

وی اضافه کرد: در این دوره زمانی، دو میلیون و ۲۵ هزار و ۴۴۴ تن کالای غیرنفتی از بندر شهید رجایی به بنادر دیگر منطقه ترانشیپ و ۲۴ هزار و ۱۶۴ تن نیز کابوتاژ(حمل و نقل ساحلی) شد.

بیش از پنج میلیون تن فرآورده نفتی صادر شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی با اشاره به آمار عملیات نفتی ۹ ماه اخیر انجام شده در بندر خلیج فارس به عنوان زون نفتی این منطقه ویژه بندری، تصریح کرد: صادرات این گونه کالاها به پنج میلیون و ۵۰۹ هزار و ۳۹۹ تن رسید و ۳۵ هزار و ۹۹۹ تن نیز ترانزیت شد.

کاهش ۶۰ درصدی واردات نفتی

عفیفی پور از کابوتاژ ۱۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۳۲ تن فرآورده نفتی در این دوره زمانی خبر داد و اظهار داشت: ۹۳۳ هزار و ۶۶۰ تن فرآورده نفتی نیز وارد این بندر شد که در مقایسه با سال گذشته، کاهش ۶۰ درصدی داشته است.

۲۷۷۸ فروند شناور در بندر شهید رجایی پهلو گرفتند  

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در پایان گفت: از آغاز امسال تا ابتدای دی ماه جاری، دو هزار و ۷۷۸ فروند شناور در اسکله های چهل گانه بندر شهید رجایی پهلو گرفت که از این تعداد، دو هزار و ۳۳۳ فروند مربوط به کشتی های با ظرفیت بالای هزار تن بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار