۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷

بنادر گردشگری قشم تعطیل شد

رییس اداره بنادر و دریانوردی قشم گفت: با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر وزش باد شدید و افزایش ناپایداری و تلاطم دریا، بنادر گردشگری قشم از جمله کندالو و شیب دراز، امروز تعطیل است.
کد خبر: ۸۲۸۴۵

به گزارش مانا، علی اشتری افزود: بر اساس اعلام هواشناسی هرمزگان، امروز امکان کاهش توفان و موج دریا وجود دارد که در این صورت اسکله های تفریحی گشایش می یابد.
وی با بیان اینکه تامین ایمنی در مسافرت های دریایی از جمله مهمترین اولویت های سازمان بنادر است، تصریح کرد: با توجه به پایش دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر بندر شهید ذاکری قشم به بندرعباس و هرمز و همچنین تردد لندینگ کرافت ها در مسیر بندرهای لافت به پُهل در حال انجام است.
بر اساس این گزارش، اسکله های گردشگری جزیره قشم به دلیل توفان و تلاطم دریایی از روز جمعه تعطیل شده اند و از شب گذشته نیز به دلیل افزایش باد و موج دریا، تردد شناورهای مسافری در مسیر قشم- بندرعباس نیز تعطیل شد.
جزیره قشم با وسعت 1500 کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول 135 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در خلیج فارس گسترده شده است و 300 کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیره های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود 1628کیلومتر مربع وسعت و 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار