۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

آیین نامه گردشگری دریایی در انتظار تصویب

پیش نویس آیین نامه گردشگری دریایی از سوی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری جهت تصویب نهایی به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده که این سازمان تصویب این آیین نامه را منوط به تصویب سند جامع گردشگری برنامه ششم توسعه در هیئت وزیران اعلام کرده است.
کد خبر: ۸۲۸۳۷

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: هم اکنون از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اقدامات موثر و قابل توجهی در حوزه گردشگری دریایی در حال انجام است.

حسين اله بداشتي با اشاره به تدوین پیش نویس آیین نامه گردشگری دریایی کشور، بیان داشت: این آیین نامه طی برگزاری جلسات مختلف با حضور سازمان های ذی ربط از جمله بنادر و دریانوردی، محیط زیست، شیلات، نیروی دریایی ارتش، نیروی دریایی سپاه پاسداران، سرمایه گذاران بخش خصوصی، استانداران استان های ساحلی، سازمان برنامه و بودجه و ... تدوین شده است.

وی یادآور شد: پیش نویس آیین نامه گردشگری دریایی جهت تصویب به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد که این سازمان تصویب این آیین نامه را منوط به تصویب سند جامع گردشگری بر اساس برنامه ششم توسعه در هیئت وزیران اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، اذعان داشت: این احتمال وجود دارد پس از تصویب سند جامع گردشگری، آیین نامه گردشگری دریایی نیز به عنوان زیرمجموعه ای از این سند  وارد مراحل اجرایی شود و نیاز به تصویب جداگانه نداشته باشد.

وی در خصوص فواید تدوین آیین نامه توریسم دریایی گفت: با تصویب این آیین نامه شاهد قانونی شدن بسیاری از فعالیت ها در زمینه توریسم دریایی همراه با ایجاد تسهیلات بیشتر در اخذ مجوزها و وام های بانکی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی خواهیم بود.

مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خصوص سند جامع گردشگری کشور گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه، سند جامع گردشگری کشور در سال اول برنامه ششم تهیه شده است.

این مقام مسئول در سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه پیش نویس این سند در اختیار کمیسیون فرهنگی دولت قرار گرفته است، اذعان داشت: امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد تصویب نهایی سند جامع گردشگری و در نتیجه آغاز اجرایی شدن موارد دیده شده در این سند باشیم.

وی در ادامه در خصوص برگزاری جلسات کمیته توریسم دریایی که با حضو نمایندگان دستگاه های ذی ربط و به ریاست معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برگزار می شد، اذعان داشت: با توجه به اینکه طی برگزاری هشت جلسه این کمیته، پیش نویس آیین نامه گردشگری دریایی تدوین شده است، دیگر نیازی به برگزاری جلسات این کمیته نیست و حدود دو ماه است که دیگر جلسات این کمیته برگزار نمی شود.

وی گفت: طی این مدت تا زمان تصویب آیین نامه مذکور، برنامه هایی در زمینه توسعه توریسم دریایی هم اکنون در شمال و جنوب کشور در حال انجام است که ازآن جمله می توان به ایجاد اقامتگاه های مناسب ساحلی ، ایجاد بنادر و اسکله های گردشگری و آموزش جوامع محلی در زمینه چگونگی ارائه خدمات به توریسم دریایی اشاره کرد.

اله بداشتی همچنین خاطرنشان ساخت: علاوه بر موارد مذکور ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد انواع امکانات مرتبط با توریسم دریایی از جمله رستوران دریایی، کلوپ های تفریحی دریایی، خرید و بکارگیری شناورهای دریایی و ... در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل دفتر همکاری و توافق‌های ملی گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری، بر این اساس اخذ مجوزها و ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی علاقه مند برای ورود در حوزه توریسم دریایی به تمام دستگاه های مرتبط در هفت استان ساحلی کشور ابلاغ شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار